حدود چند هفته پیش بود که اخبار و شایعات جدیدی در رابطه با گوشی جانشین Motorola Moto G Power (2021) منتشر شد. اخیراً عنوان شده که کمپانی موتورولا همچنین در حال کار بر روی یک گوشی میان رده جدید از سری Moto G است که از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند و به چیپست جدید سری 600 اسنپ دراگون شرکت کوالکوم مجهز خواهد بود.

موتورولا در حال کار کردن بر روی تولید یک گوشی جدید برای رقابت با Google Pixel 5a است

مطابق با گزارش ها این گوشی جدید میان رده احتمالاً با نام Moto G71 راهی بازار خواهد شد. این گوشی دارای صفحه نمایش OLED با سایز 6.43 اینچ و رزولوشن FHD+ خواهد بود. همچنین درون این گوشی به احتمال زیاد از چیپست کوالکوم اسنپ دراگون 695 5G استفاده می شود.

ماه گذشته بود که شرکت کوالکوم تراشه اسنپ دراگون 695 5G را معرفی کرد. این تراشه 6 نانومتری است و از صفحه نمایش های 120 هرتز و شبکه های mmWave 5G پشتیبانی می کند. در مقایسه با تراشه اسنپ دراگون 690، باید گفت که مدل 695 5G به میزان 15 درصد از لحاظ عملکرد سی پی یو و به میزان 30 درصد از لحاظ عملکرد پردازنده گرافیکی در رندر ارتقا یافته است.

در بخش دوربین، گوشی Moto G71 دارای سه لنز دوربین خواهد بود که لنز اصلی آن دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل است. در کنار این دوربین ممکن است از یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی استفاده شده باشد. ضمن اینکه به عنوان دوربین سلفی از لنز 16 مگاپیکسلی در این گوشی بهره برده خواهد شد.

همانند دیگر گوشی های اقتصادی اندرویدی برند موتورولا، به احتمال زیاد از یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی در گوشی Moto G71 استفاده می شود. با وجود اینکه پیش از این عنوان شده بود که این گوشی از فست شارژ 33 واتی پشتیبانی می کند، اما اخیراً توان این گوشی در پشتیبانی از فناوری فست شارژ میزان 30 وات اعلام شده است.

در بخش نرم افزاری نیز گوشی جدید موتورولا با سیستم عامل اندروید 11 راهی بازار می شود. عنوان شده است که این گوشی دو آپدیت اصلی Android OS را دریافت خواهد کرد و به این ترتیب این گوشی در آینده به اندروید 12 هم مجهز می شود.

به نظر می رسد که هدف موتورولا از عرضه گوشی Moto G71 رقابت مستقیم با گوشی گوگل پیکسل 5a است که در ماه آگوست سال 2021 (مرداد 1400) راهی بازار شده است. به هر حال به دلیل اینکه گوشی های پرچم دار و بالا رده قیمت زیادی دارند، بسیاری از افراد قادر به خریدن آنها نیستند و به همین دلیل بازار گوشی های میان رده در چند سال اخیر بسیار داغ بوده است. به خصوص در دوران همه گیری ویروس کرونا شرکت های بزرگ فعال در زمینه تولید گوشی تمرکز خود را بیشتر به بازار گوشی های میان رده و ارزان قیمت تر معطوف کرده اند و رقابت در این بازار بیشتر از گذشته است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا موتورولا با عرضه گوشی Moto G71 می تواند جایگاه گوشی Pixel 5a را به چالش بکشد یا خیر.

منبع: androidcentral


ممکن است اطلاعات ذکر شده در این بخش با اطلاعات اصلی کالا در زمان عرضه متفاوت باشد. در صورت مشاهده مغایرت، این موضوع را به ما اطلاع دهید.