برای اینکه بتوانید از بالاترین پتانسیل های پردازنده Intel Core i5-11400 بهره مند شوید، باید آن را بر روی مادربرد مناسب با این پردازنده نصب کنید. این پردازنده در سال 2021 به بازار عرضه شده و دارای 6 هسته و 12 رشته پردازشی است. مشخصات این پردازنده شامل فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز، فرکانس توربو 4.4 گیگاهرتز، حافظه کش 12 مگابایت و توان حرارتی 65 وات می شود. همچنین این پردازنده از حافظه های رم DDR4-3200 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت پشتیبانی می کند و می توان از آن برای راه اندازی یک سیستم میان ردۀ رو به بالا استفاده کرد. در این بخش مناسب ترین مادربردها برای پردازنده Intel Core i5-11400 را به شما معرفی می کنیم.

مادربرد ایسوس ROG Strix Z590-E Gaming – بهترین انتخاب در مجموع!

مادربرد ایسوس ROG Strix Z590-E Gaming – بهترین انتخاب در مجموع!

مادربرد ASUS ROG Strix Z590-E Gaming به طور کلی یک گزینه درخشان برای پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل به شمار می آید. این مادربرد از چیپست Z590 بهره می برد و از رابط های پرسرعت PCIe 4.0 پشتیبانی می کند. با استفاده از این مادربرد می توانید از بایوس قدرتمند ایسوس که بر روی مادربردهای رده بالا و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد، بهره مند شوید. سایر ویژگی های مادربرد ASUS ROG Strix Z590-E Gaming شامل مجهز بودن به وای فای 6E، سیستم پاور 14+2 فازی و قابلیت اورکلاکینگ پیشرفته می شود. ضمن اینکه این مادربرد با حافظه های رم DDR4-5333+ سازگار است و دارای کارت شبکه دوگانه Intel 2.5Gb LAN، پورت Thunderbolt 4 و چهار اسلات M.2 SSD می باشد.

مادربرد گیگابایت Z590 AORUS Elite AX – انتخاب دوم!

مادربرد گیگابایت Z590 AORUS Elite AX – انتخاب دوم!

اگر به استفاده از امکانات چیپست Z590 نیاز دارید اما بودجه خیلی زیادی برای خرید مادربرد در نظر نگرفته اید، می توانید به سراغ مادربرد گیگابایت Z590 AORUS Elite AX بروید. این مادربرد مثال خوبی از یک مادربرد رده بالا است و در آن از سیستم پاور 12+1 فازی استفاده شده است. همچنین این مادربرد از رابط های PCIe 4.0 با سرعت انتقال دیتای حداکثر 5400 مگاهرتز و حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که بر روی پنل پشتی این مادربرد تعداد زیادی پورت USB 3.2 تعبیه شده که امکان اتصال انواع لوازم جانبی به کامپیوتر را فراهم می آورند.

مادربرد ایسوس ROG Maximus XIII Hero – فوق العاده با دوام!

مادربرد ایسوس ROG Maximus XIII Hero – فوق العاده با دوام!

قصد راه اندازی یک PC قدرتمند را دارید؟ در انتخاب مادربرد ایسوس ROG Maximus XIII Hero شک نکنید! این مادربرد فوق العاده با دوام و توانمند است و در آن از سیستم پاور 14+2 فازی استفاده شده است. این مادربرد به چوک ها، خازن ها و کامپوننت های مستحکم و با کیفیتی مجهز است و امکان اورکلاکینگ به صورت پیشرفته و پایدار را فراهم می آورد. پشتیبانی از شبکه های 5 گیگابیتی، مجهز بودن به دو اسلات M.2، وای فای 6، تعداد زیادی هدر RGB و ارائه صدای با کیفیت سایر ویژگی های کاربردی و متمایز مادربرد ایسوس ROG Maximus XIII Hero را تشکیل می دهند.

مادربرد ایسوس PRIME Z590M-PLUS – مقرون به صرفه و کاربردی

مادربرد ایسوس PRIME Z590M-PLUS – مقرون به صرفه و کاربردی

اگر با محدودیت بودجه برای خرید قطعات کامپیوتر مواجه هستید و در عین حال به دنبال یک ماردبرد مناسب برای پردازنده Intel Core i5-11400 هستید، مادربرد ایسوس PRIME Z590M-PLUS را مد نظر داشته باشید. این مادربرد یکی از اقتصادی ترین مادربردهایی است که در آن از چیپست Z590 بهره برده شده و دارای مشخصاتی مانند سیستم پاور 8+1 فازی، مجهز بودن به کامپوننت های با کیفیت، سازگاری با تکنولوژی Fan Xpert 4 و تعداد بالای پورت های USB است.

مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY – بهترین مادربرد ITX

مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY – بهترین مادربرد ITX

از مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY می توانید برای راه اندازی یک PC جمع و جور و کوچک (با فرم فاکتور mini-ITX) استفاده کنید. این مادربرد از حافظه های رم DDR4-5333، رابط های PCIe 4.0، Thunderbolt 3، شبکه های 2.5 گیگابیتی و وای فای 6 پشتیبانی می کند. طراحی سیستم پاور این مادربرد دارای قدرت بالایی است و شما می توانید حتی از پردازنده های Core i9 نیز بر روی آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با قیمت و نحوه خرید انواع مادربرد موجود در بازار با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: windowscentral