اگر به دنبال لپ ‌تاپی هستید که در کنار اندازه جمع و جور و قابل حمل، عملکردی سریع و تند نیز ارائه دهد، بهترین گزینه برای شما خرید یک اولترابوک است. اولترابوک ها یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار هستند، چرا که یک تعادل عالی بین اسب بخار و طول عمر باتری ایجاد می کنند. دو مورد از اولترابوک های مورد علاقه کاربران Dell XPS 13 و Surface Laptop 4 هستند که هر دو با وجود تفاوت های کلیدی که دارند، تجربه عملکرد عالی و عمر باتری استثنایی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

مقایسه دو لپ تاپ Dell XPS 13 و مایکروسافت Surface Laptop 4 13.5: کدام یک بهتر است؟

درواقع انتخاب بهترین لپ تاپ از بین این دو دستگاه کمی سخت است، اما به طور کلی، می توان گفت که Dell XPS 13 به دلیل در دسترس بودن وضوح 4K، پورت های بهتر و فضای ذخیره سازی بیشتر، گزینه بهتری برای اکثر افراد خواهد بود. با این اوصاف، Surface Laptop 4 نیز لپ ‌تاپ فوق ‌العاده ‌ای است که اگر عمر باتری برای شما مهم است یا اگر به عملکرد کلی چند هسته ‌ای برتر AMD نیاز دارید، خرید آن را به شدت توصیه می ‌کنیم.

مقایسه و مشخصات XPS 13در مقابل سرفیس لپ تاپ 4:

مقایسه دو لپ تاپ Dell XPS 13 و مایکروسافت Surface Laptop 4 13.5: کدام یک بهتر است؟

از بسیاری جهات، Dell XPS 13 و Surface Laptop 4 13.5 به طرز شگفت آوری شبیه به هم هستند. هر دو دستگاه عملکرد عالی دارند، زیرا هر دو را می توان با انواع CPU های نسل یازدهم اینتل و گرافیک پیشرفته Xe اینتل تجهیز کرد. همچنین Surface Laptop 4 را می‌ توان با AMD Ryzen 4680U پیکربندی کرد که موجب عملکرد بهتر این لپ تاپ نسبت به پردازنده ‌های اینتل در برنامه ‌های چند هسته ‌ای و همچنین عملکرد بدتر آن در برنامه‌ های تک هسته ‌ای می شود.

همچنین گفتنی است که هر دو دستگاه می توانند با مقدار زیادی رم و فضای ذخیره سازی پیکربندی شوند. Dell XPS 13 می تواند تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD داشته باشد، در حالی که Surface Laptop 4 با حداکثر 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD در دسترس است. هر دو دستگاه با Windows Hello سازگار هستند و از Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می کنند.

با این حال، تفاوت ‌های بین این دو لپ تاپ را می توان با نگاهی به مشخصات آن ها دریافت. Dell XPS 13 دارای یک صفحه نمایش فوق العاده 4K است و از دو پورت Thunderbolt 4 بهره می برد. بنابراین، هنگامی که صحبت از کیفیت نمایش در سطوح بالا و همچنین اتصالات جانبی به میان می آید، این ویژگی ‌ها باعث برتری Dell XPS 13 نسبت به سرفیس لپ‌ تاپ 4 می‌ شوند.

نکته قابل توجه این است که سرفیس لپ ‌تاپ 4 از باتری بهتری برخوردار است که بین 17 تا 19 ساعت عمر می کند. در حالیکه عمر باتری Dell XPS 13 حدود 10 تا 14 ساعت می باشد.

مقایسه دو لپ تاپ Dell XPS 13 و مایکروسافت Surface Laptop 4 13.5: کدام یک بهتر است؟

XPS 13 در مقابل Surface Laptop 4:  کدام را باید بخرید؟

در نهایت، به نظر می آید که Dell XPS 13 گزینه بهتری بین این دو دستگاه است، زیرا با عملکرد سرفیس لپ ‌تاپ 4 مطابقت دارد و در عین حال مزایای عالی مانند در دسترس بودن 4K، پورت ‌های بهتر و فضای ذخیره‌ سازی بیشتر را نیز ارائه می ‌دهد.

با این اوصاف، Surface Laptop 4 هنوز هم دستگاهی عالی است و اگر آن را انتخاب کنید به خوبی به شما خدمت خواهد کرد. عمر باتری بهبود یافته و در دسترس بودن AMD Ryzen هر دو برای افرادی که به شدت به این مزایا نیاز دارند، سودآور خواهد بود. ضمن این که سخت افزار Surface Laptop 4 با سخت افزار موجود در Dell XPS 13 مطابقت دارد، بنابراین عملکرد هردو یکسان و درجه یک خواهد بود.

منبع: windowscentral