ThinkBook 13x (Gen 2) یک لپ تاپ 13.3 اینچی است که برای مشاغل تجارتی پر رفت و آمد طراحی شده است. این لپ تاپ از ویژگی ‌های امنیتی اضافی بهره می برد و مجهز به صفحه ‌نمایش‌ QHD+ با رزولوشن 2560x1600 پیکسل است که از فناوری Dolby Vision برخوردار شده است. ساختار آلومینیومی باریک این محصول به شما امکان می دهد آن را به راحتی حتی در سفر با خود حمل کنید. قیمت لپ تاپ ThinkBook 13x (Gen 2) بیشتر از ThinkBook 13s (Gen 4) است، اما برای کسانی که می خواهند در کنار کار از جذابیت لپ تاپ خود نیز بهره ببرند، انتخاب کاملا مناسبی است.

ThinkBook 13s (نسل 4) نیز یک لپ تاپ 13.3 اینچی با صفحه ‌نمایش‌ QHD+ است که مقرون به صرفه تر از 13x است و اغلب برای مشاغل کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه باید بگوییم که این لپ تاپ آنچنان ویژگی های امنیتی سطح بالایی ندارد، و فاقد فناوری های Dolby Vision و Atmos است، اما قیمت پایین تری دارد و در کنار عملکرد عالی، پورت های مناسب و کاربردی را ارائه می دهد. در ادامه، بیشتر به مقایسه این دو لپ تاپ خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

مقایسه دو لپ تاپ Lenovo ThinkBook 13x (Gen 2) و 13s (Gen 4): کدام یک بهتر است؟

طراحی و ویژگی های ThinkBook 13x (Gen 2) در مقابل s (Gen 4)13

هر دو لپ ‌تاپ ایسوس از یک خانواده هستند و در اندازه یکسان با ساختار آلومینیومی مشابه و کاملا جمع و جور طراحی شده اند. البته لپ تاپ 13x (نسل 2) کمی نازک تر و سبک تر است، اما هر یک از آن ‌ها را می توان یک همراه عالی برای سفر به شمار آورد.

بطور کلی، چیزی که این دو لپ تا را از هم متمایز می کند، ویژگی های امنیتی است. در واقع لپ تاپ 13x (نسل 2) مجهز به دوربین تشخیص چهره IR است که امکان تشخیص حضور انسان را فراهم می کند و با برخورداری از فناوری Glance by Mirametrix اگر احساس کند شخص دیگری در حال خواندن صفحه نمایش است، به شما هشدار می دهد.

در مقابل، لپ تاپ 13s (نسل 4)، از یک دوربین FHD و بدون IR بهره می برد. ضمن این که هر دو لپ تاپ دارای حسگر اثر انگشت هستند که در دکمه پاور تعبیه شده است و از نورپردازی در صفحه کلید ها و همچنین پد لمسی بهره می برند.

مقایسه دو لپ تاپ Lenovo ThinkBook 13x (Gen 2) و 13s (Gen 4): کدام یک بهتر است؟

یکی از زمینه هایی که ThinkBook 13s (Gen 4) در آن برتری دارد، وجود پورت های کاربردی است. در لپ تاپ 13x تنها دو پورت Thunderbolt 4 و یک جک 3.5 میلی متری صدا وجود دارد، در حالی که 13s علاوه بر این دو پورت به پورت های USB-A 3.2 (Gen 1) و HDMI 2.0 نیز مجهز شده است.

در ادامه باید بگوییم که هر دو ThinkBook مجهز به دو بلندگوی 2 واتی هستند. همچنین لپ تاپ 13s دارای فناوری Dolby Audio است که صدا را بهبود می بخشد، در حالی که 13x از صدای همه جانبه سه بعدی Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

طراحی و ویژگی های ThinkBook 13x (Gen 2) در مقابل s (Gen 4)13

جالب است بدانید که هر دو لپ تاپ از اتصال بی سیم Wi-Fi 6E و Bluetooth 5 نیز برخوردار شده اند.

منبع: windowscentral