مدل جدیدتر لزوماً به معنای برخورداری از ویژگی های بهتر نیست، به خصوص وقتی صحبت از پوشیدنی های جدید می شود. اکنون که شیائومی بالاخره شیائومی می بند 7 را راه اندازی کرده است و در حدود ماه گذشته شیائومی اعلام کرد مچ بند هوشمند Xiaomi Band 7 بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسیده است، احتمالاً تعجب می کنید که چگونه آن را در مقابل می بند 6 قرار می دهد. سری Mi Band مدت هاست که در میان بهترین پوشیدنی ها برای کاربرانی با بودجه کم قرار دارد، اما آیا می بند 7 می تواند این روند را ادامه دهد؟ یا باید این ساعت را کنار بگذارید و همچنان روی Mi Band 6 سرمایه گذاری کنید؟

شیائومی Mi Band 7 در مقابل Mi Band 6: آیا صفحه نمایش بزرگتر و رابط کاربری اصلاح شده می تواند به Mi Band 6 برنده شود؟

طراحی و ویژگی ها

شیائومی Mi Band 7 دارای یک صفحه نمایش 1.62 اینچی AMOLED است که نسبت به صفحه نمایش 1.56 اینچی Mi Band 6 بزرگتر شده است. اگرچه بزرگ تر شدن نمایشگر، پیشرفت چشمگیری به نظر نمی رسد، اما بدون شک وجود یک صفحه نمایش بزرگتر برای مشاهده اطلاعات مهم همیشه خوشایند و ارزشمند بوده است. ناگفته نماند که حداکثر روشنایی صفحه نمایش ساعت جدید 500 نیت است که نسبت به روشنایی 450 نیتی Mi Band 6 پیشرفتی جزئی داشته است.

علیرغم افزایش اندازه صفحه نمایش، قابل توجه ترین ویژگی در بهبود نمایشگر، حالت همیشه روشن آن است. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که بدون ضربه زدن روی صفحه نمایش، و تنها با بالا آوردن مچ دست اطلاعات مهم را نگاه کنند. اگرچه هنوز مشخص نیست که این ویژگی چگونه بر عمر باتری Mi Band 7 تأثیر می گذارد، اما نسبت به مچ بند Mi Band 6 پیشرفت بسیار خوبی به شمار می آید.

در کنار حالت همیشه روشن و صفحه نمایش ارتقا یافته، Mi Band 7 دارای یک رابط کاربری جدید است که در آن آیکون ها و انیمیشن ها به روز شده اند، و بیش از 100 صفحه ساعت قابل تنظیم اضافی با طراحی های الهام گرفته از MIUI 13 را در اختیار شما قرار می دهد.

شیائومی Mi Band 7 در مقابل Mi Band 6: آیا صفحه نمایش بزرگتر و رابط کاربری اصلاح شده می تواند به Mi Band 6 برنده شود؟

چرا چیزی که خراب نیست را تغییر دهیم؟

Mi Band 7 و Mi Band 6 از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و هر دو در داخل یک بند TPU قرار گرفته اند. اما از نظر باتری، تفاوت کمی بین آنها وجود دارد. Mi Band 7 دارای یک باتری 180 میلی آمپر ساعتی است که از باتری 125 میلی آمپر ساعتی Mi Band 6 ظرفیت بیشتری دارد. شیائومی معتقد است که این مچ بند جدید 15 روز در حالت معمولی و 9 روز در حالت استفاده زیاد دوام خواهد داشت. در مقایسه، Mi Band 6 از یک باتری با عمر دو هفته ای برخوردار است. البته این ارتقا در مورد باتری کاملا ضروری بوده است. چرا که ویژگی های جدید Mi Band 7 می تواند به طور پیوسته باتری آن را تخلیه کند.

ردیابی تناسب اندام و سلامت

هر دو مچ بند Mi Band 6 و Mi Band 7 دارای ویژگی ‌های بسیاری از جمله پایش ضربان قلب، ردیابی خواب، نظارت بر سلامت زنان و ردیابی استرس هستند. PAI یا معیارهای هوش فعالیت شخصی نیز در هر دو مچ بند پرفروش شیائومی استاندارد است. در ادامه باید بگوییم که Mi Band 6 نسبت به نسل قبلی خود شاهد تغییرات زیادی از جمله افزودن حسگر SpO2 بوده است، اما ظاهرا ویژگی های Mi Band 7 بیشتر برای ورزشکاران و دوندگان حرفه ای کاربرد دارد.

در واقع سنسور SpO2 به ساعت جدید هم منتقل می شود، با این تفاوت که به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را کنترل می ‌کند و در صورت پایین آمدن آن به زیر 90 درصد، هشدار می دهد. این در حالی است که سنسور SpO2 موجود در Mi Band 6 فقط در هنگام خواب سطح اکسیژن خون را نظارت می کند. بنابراین Mi Band 7 شامل یک ویژگی اضافی خوشایند شده است.

شیائومی Mi Band 7 در مقابل Mi Band 6: آیا صفحه نمایش بزرگتر و رابط کاربری اصلاح شده می تواند به Mi Band 6 برنده شود؟

آیا Mi Band 7 یک ردیاب آموزشی حرفه ای است؟

مربیان حرفه ای می توانند از چهار زمینه داده جدید از جمله حداکثر VO2، توصیه‌ های تمرین هوازی/بی هوازی و زمان ریکاوری برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود استفاده کنند. این ویژگی ها به کاربران کمک می ‌کنند تا بفهمند چقدر سخت تلاش می کنند تا چربی بسوزانند یا عضله بسازند. البته دیدن این ویژگی ها در یک مچ بند هوشمند با قیمت متوسط بسیار چشمگیر است، چرا که فقط ساعت های گران قیمت از این ویژگی برخوردار هستند. فراتر از این ویژگی های آموزشی، Mi Band 7 دارای 120 حالت ورزشی است که از 30 حالت ارائه شده توسط Mi Band 6 بیشتر است.

شیائومی Mi Band 7 در مقابل Mi Band 6: آیا صفحه نمایش بزرگتر و رابط کاربری اصلاح شده می تواند به Mi Band 6 برنده شود؟

چرا مدل های قدیمی Mi Band ممکن است همچنان برتر باشند؟

ما به طور گسترده در مورد Mi Band 7 شیائومی در مقابل Mi Band 6 صحبت کرده ایم، اما این ردیاب چگونه با مدل های قدیمی تر مقابله می کند؟

یکی از بزرگترین حذفیات در ساعت می بند 7 GPS داخلی است. این قابلیت به کاربران این امکان را می ‌دهد که گوشی ‌های هوشمند خود را در خانه بگذارند تا دویدن، دوچرخه‌ سواری و پیاده ‌روی خود را ردیابی کنند. با این حال، برای استفاده از  GPS می بند 7 باید آن را به گوشی خود متصل کنید. این باعث می شود Mi Band 7 مانند Mi Band های قبلی برای افراد فعال ناخوشایند باشد.

منبع: androidauthority