کروم بوک ایسر مدل Spin 713 (2W)، به عنوان بهترین کروم بوک 2020 شناخته شده بود که فروش بسیار بالایی داشت. در سال 2021 نیز نسخه ی ارتقا یافته این دستگاه، با عنوان Spin 713 (3W) رونمایی شد که تغییر بخصوصی جز ارتقای پردازنده و تغییر پورت USB-C به پورت Thunderbolt 4 در آن یافت نشد.

وقتی ایسر اعلام کرد که مدل جدید Acer Chromebook Spin 713 را با مدل 2021 جایگزین می-کند، کمی شگفت زده شدیم. زیرا Spin 713 یکی از بهترین کروم بوک  های موجود در بازار بود که قیمت 629 دلار برای چنین مجموعه قدرتمند با کیفیت ساخت محکم کاملاً منطقی بود. با این وجود، پس از مشاهده و استفاده از هر دو نسخه، می توانیم با اطمینان 100٪ بگوییم که نیازی به ارتقا ندارید!

مشخصات هر دو کروم بوک دقیقا مشابه یکدیگر است، که از میان آن ها می توان به وزن 3.02 پوندی، عمر باتری 10 ساعته، صفحه نمایش های 13.5 اینچی با روشنایی 450 نیت، رزولوشن 2256x1504 پیکسل، حداکثر رم 16 گیگابایت از نوع DDR4، حداکثر 256 گیگابایت حافظه اس اس دی، دریافت هشت سال به روزرسانی سیستم عامل Chrome پس از اولین تاریخ راه اندازی اشاره کرد که برای نیازهای چند مانیتوری و چند کاره شما بسیار قدرتمند هستند. اما همانطور که در بالا اشاره شد، هر دو کروم بوک دارای سه تفاوت جزئی می باشند: 

کروم بوک ایسر مدل Spin 713 (2W)، از پردازنده نسل دهم Intel Core i3/i5/i7 و درگاه های USB-C در هر دو طرف بهره می برد؛ در حالی که پردازنده مدل Spin 713 (3W) از نسل 11 اینتل Core i5 است و به جای دو پورت USB-C، دو پورت Thunderbolt 4 در آن قرار داده شده است. البته باید بگوییم که در مدل ارتقا یافته بر خلاف نسخه قبلی هر دو پورت دستگاه در سمت چپ قرار دارند. 

کروم بوک ایسر مدل Spin 713 (2W) در مقابل کروم بوک ایسر مدل  Spin 713 (3W):  آیا باید ارتقا دهید؟

با تمام این تفاسیر شاید این سوال هم برای شما مطرح شده باشد با وجود این که پردازنده به کار رفته در کروم بوک Spin 713 (2W) همچنان قدرتمند است، چرا ایسر باید باید کروم بوک Spin 713 (3W) را در حالی که مشخصات آن همانند نسخه قبلی است، به بازار عرضه کند؟

کروم بوک Spin 713 (3W) جزو اولین کروم بوک هایی است که از پورت Thunderbolt 4 بهره می برد، و هر چند که قابلیت مهمی به حساب نمی آید؛ اما می تواند یک نقطه افتخار خوب برای ایسر باشد. این پورت از لحاظ تئوری قادر است بسیاری از مشکلات ایستگاه داک کروم بوک را برطرف کند؛ اما ما فقط به پشتیبانی TB4 نیاز نداریم، بلکه به ایستگاه  های داکی که دارای گواهی Chromebook هستند نیز احتیاج خواهیم داشت.

کروم بوک ایسر مدل Spin 713 (2W) در مقابل کروم بوک ایسر مدل  Spin 713 (3W):  آیا باید ارتقا دهید؟

همانطور که در بالا گفته شد، هر دو پورت Thunderbolt 4 در سمت چپ این لپتاپ قرار دارند. با این وجود انتظار داریم که از داک ها و هاب های چند مانیتور طراحی شده توسط Macbook استفاده کند، اما در عمل این اتفاق نمی افتد، پورت ها با اندازه زیادی از هم فاصله دارند که در واقع مناسب نخواهند بود. 

با این حال قرار دادن بدون دلیل هر دو پورت در یک طرف دستگاه، کارایی و محبوبیت Spin 713 (3W) را کاهش داده است. در حالی که بسیاری از کروم بوک های برتر و حتی مقرون به صرفه می توانند جای آن را پر کنند. بنابراین اگر تا کنون بین خرید این دو دستگاه در شک و تردید بوده اید که کدام را خریداری کنید، بدون شک باید بگوییم که Acer Chromebook Spin 713 (2W) کروم بوک کامل تری است و عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد.

منبع: windowscentral