با وجود سامسونگ گلکسی A52، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا گلکسی A51 ارزش ارتقا به نسخه جدیدتر را دارد یا خیر؟

Samsung Galaxy A52 در مقابل Galaxy A51: کدام یک بهتر است؟

در مارس 2021، سامسونگ مجموعه ‌ای از گوشی‌ های جدید را در سری گلکسی A به بازار عرضه کرد که از میان آن ها، سامسونگ گلکسی A52 به عنوان "گلدیلاک" از این سری به شمار می آید، چرا که بهترین مشخصات را با بهترین قیمت ارائه می دهد.

سال گذشته، سامسونگ گلکسی A51 به‌ خاطر برخورداری از پنل کاملاً بسته توجه کاربران را به سمت خود جلب کرد. در نهایت، چیپست آن عملکرد ضعیفی از خود نشان داد، و با این حال، قیمت بیش از حد بالا برای آن غیر منطقی بود، اگرچه هنوز هم در میان کاربران بسیار محبوب است.

با عرضه دنباله این گوشی، برخی از کابران دارای گلکسی A51 ممکن است در مورد ارتقاء گوشی خود تردید داشته باشند. پس بیایید ببینیم چه ویژگی هایی در مقایسه با مدل سال گذشته تغییر کرده است؟ و آیا ارزش این را دارد که گلکسی A52 را جایگزین آن کنیم؟

Samsung Galaxy A52 در مقابل Galaxy A51: کدام یک بهتر است؟

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی A52 در مقابل گلکسی A51

سامسونگ در مقایسه با سال گذشته، تغییر زیادی در مشخصات گوشی Samsung Galaxy A52 ایجاد نکرده است. البته بدیهی است که مشخصات، کل داستان را بیان نمی کند و طراحی این گوشی کاملاً اصلاح شده است. تا آنجا که می توانیم بگوییم، بزرگترین تغییرات امسال شامل بهبود تنظیمات دوربین عقب، باتری کمی بزرگتر و شارژ سریعتر، نمایشگر با نرخ تازه سازی بالاتر و معرفی رتبه رسمی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. مطمئناً همه این ویژگی ها، ارتقاء های عالی هستند، اما آیا شما را ترغیب می کنند که گلکسی A51 خود را کنار بگذارید؟

از لحاظ دوربین، Galaxy A52 تغییر خاصی نکرده است و دقیقاً همان تنظیمات گلکسی A51 را دریافت می کند. تنها می توان گفت که لنز اصلی این گوشی کمی بهتر است و از 48 مگاپیکسل به 64 مگاپیکسل افزایش یافته است، اما هنوز فاقد لنز تله فوتو است. ضمن اینکه، گلکسی A52 مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)  شده است که بدون شک ویژگی خوبی محسوب می شود.

بزرگتر شدن باتری و شارژ سریعتر نیز از دیگر ویژگی های خوب گلکسی A52 است، اما این گوشی هنوز هم از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند. درواقع باتری موجود در A51 یک باتری لیتیوم یونی 4000 میلی آمپر ساعت با توان شارژ سریع 15 وات است که در گلکسی A52 به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با توان شارژ سریع 25 وات ارتقا یافته است. لازم به ذکر است که شما می توانید رنگ های گوشی سامسونگ گلکسی A52 را در مقاله کدام رنگ گوشی سامسونگ گلکسی A52 را بیشتر می پسندید؟ مشاهده کنید.

Samsung Galaxy A52 در مقابل Galaxy A51: کدام یک بهتر است؟

ممکن است همه چیز به قیمت کاهش یابد

یکی از انتقادات اصلی به گلکسی A51، قیمت آن بود. این گوشی با قیمت اولیه 399 دلار، با گوشی هایی مانند گوگل پیکسل 4a و اپل آیفون  SE 2020رقابت کرد. ناگفته نماند که قیمت سامسونگ گلکسی A52 در اروپا 415 دلار است.

با این حال، شاید ایده خوبی نباشد که گلکسی A51 خود را برای خرید گلکسی A52 کنار بگذارید. اما اگر از یک گوشی بسیار ضعیف ‌تر یا قدیمی ‌تر استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم روی Galaxy A52 سرمایه گذاری کنید.

منبع: androidauthority