اپل تاکنون ایرپادهای زیادی را منتشر کرده است، که از میان آن ها می توان به AirPods Pro و Apple AirPods (نسل سوم) اشاره کرد. گفتنی است که نسل سوم اپل ایرپاد با شکلی متفاوت و چند ویژگی جدید عرضه می شود که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد و با ویژگی های ایرپاد پرو مقایسه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

پس از معرفی Apple AirPods Pro مزایای آن نسبت به AirPods (2019) کاملا آشکار بود. هر دو به خوبی و محکم ساخته شده اند و از کنترل های لمسی خوب و آهنرباهای قوی در جعبه خود بهره می برند، اما ارائه عملکرد صوتی بهتر در AirPods Pro آن را به یک هدفون برتر تبدیل کرده است. و این قضیه هنوز در مورد ایرپادهای اپل (نسل سوم) صادق است.
این بار، اپل در طراحی نسل سوم AirPods، شکل آن را تغییر داد تا راحت ‌تر در داخل گوش‌ قرار بگیرد. بنابراین، AirPods (نسل سوم) دارای یک شکل گردتر با آرایش جدید بلندگوها و نرم افزار است که برای کاهش میزان باس از دست رفته لحاظ شده است. با این حال، حتی اگر این هدفون ها راحت تر از قبل باشند، باز هم نمی توانند راحتی و امنیت سری های سیلیکونی AirPods Pro را شکست دهند. چرا که ایرپاد پرو راحت تر داخل گوش قرار می گیرد و همه کنترل های مشابه AirPods (نسل سوم) را دارد. علاوه بر این، AirPods Pro دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) است.

هر دو هدفون اپل ایرپاد (نسل سوم) و AirPods Pro از طراحی ساقه مشابهی برخوردار هستند و روی آن ها یک فرورفتگی وجود دارد که هر ضربه و فشاری را به عنوان کنترل تشخیص می دهد. شیوه کنترل‌ در هر دو مدل یکسان است، با این تفاوت که AirPods Pro به شما امکان می‌ دهد ساقه را نگه دارید تا بین حذف نویز فعال، شفافیت، یا غیرفعال کردن کنترل نویز جابجا شود.
در ادامه باید بگوییم که کیس AirPods (نسل سوم) از طریق کابل لایتنینگ شارژ می‌ شود، و هر AirPods Pro که پس از عرضه ایرپاد (نسل سوم) خریداری شود، از شارژ MagSafe و Lightning پشتیبانی می کند.

مقایسه Apple AirPods Pro و Apple AirPods (نسل سوم): دو ایرپاد با ویژگی های کاملا متفاوت

Apple AirPods (نسل سوم) و Apple AirPods Pro تجربه نرم افزاری تقریباً یکسانی دارند

برای کنترل تنظیمات AirPods Pro و AirPods (نسل سوم) باید از طریق برنامه ‌های تنظیمات iOS و iPadOS اقدام کرد، بنابراین تنها کاربران اپل می ‌توانند به مواردی مانند بروزرسانی‌ های میان ‌افزار، هندزفری Siri و Spatial Audio دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه هر دو مدل از یک برنامه استفاده می کنند و اساساً تجربه یکسانی ارائه می دهند.
هر دو هدفون AirPods Pro و AirPods (نسل سوم) مجهز به تراشه H1 هستند و اتصال آن ها به iOS بسیار آسان است. از آنجایی که این هدفون ها اپل گرا هستند، فقط از کدک های بلوتوث SBC و AAC و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کنند، بنابراین هیچکدام در آینده نمی توانند از کدک LC3 پشتیبانی کنند. در ادامه باید بگوییم که برای اتصال این هدفون ها به اندروید، نمی توانید به هیچ‌ یک از ویژگی‌ های نرم ‌افزار دسترسی داشته باشید و باید با نگه ‌داشتن دکمه جفت ‌سازی روی کیس، آن را با بلوتوث دستگاهتان جفت کنید.

آیا ایرپادهای اپل (نسل سوم) عمر باتری بهتری نسبت به ایرپاد پرو دارند؟

اگر ویژگی وجود داشته باشد که AirPods (نسل سوم) را نسبت به پیشینیان خود و AirPods Pro برتر کند، عمر باتری است. با خروجی ثابت 75 دسی بل (SPL)، ایرپادها (نسل سوم) با یک بار شارژ 6 ساعت و 21 دقیقه دوام می آورند. در حالیکه نسل قبلی به سختی چهار ساعت دوام می آورد، بنابراین این یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود. AirPods Pro در شرایط مشابه و ANC روشن حدود پنج ساعت و شش دقیقه دوام می ‌آورد. کیس شارژ AirPods (نسل سوم) نیز ظرفیت بیشتری نسبت به مدل Pro دارد. این کیس مجموع زمان گوش دادن را به بیش از 30 ساعت می‌ رساند. درحالیکه کیس AirPods Pro حدود 24 ساعت است.

مقایسه Apple AirPods Pro و Apple AirPods (نسل سوم): دو ایرپاد با ویژگی های کاملا متفاوت

AirPods Pro در مقایسه با AirPods (نسل سوم) چقدر نویز بیشتری را مسدود می کند؟

Apple AirPods Pro عملکرد عایق بندی بسیار بالایی دارد. این هدفون دارای حذف نویز فعال است، اما حتی اگر این ویژگی را هم نداشت، به دلیل سری های سیلیکونی، باز هم بهتر از AirPods (نسل سوم) عمل می کرد. در مقابل باید بگوییم که ایرپادهای اپل (نسل سوم) نویز زیادی را مسدود نمی‌ کنند، چرا که به خوبی ایرپاد پرو داخل گوش قرار نمی گیرند و همچنین فاقد حذف نویز فعال هستند.

AirPods Pro در مقایسه با AirPods (نسل سوم) چقدر نویز بیشتری را مسدود می کند؟

آیا صدای میکروفون Apple AirPods (نسل سوم) به خوبی AirPods Pro است؟

میکروفون Apple AirPods (نسل سوم) بسته به دستگاهی که از آن استفاده می کنید، می تواند صدایی عالی داشته باشد. اگر هدفون را به دستگاه اپل وصل می‌ کنید، صدای میکروفون واقعا خوبی را دریافت می کنید. این موضوع در مورد AirPods Pro نیز صادق است، اما دستگاه جدیدتر صدای واضح تری ارائه می دهد.

منبع: androidauthority