آیا پیکسل 6a در برابر آب مقاوم است؟

بهترین پاسخ به این سوال را می توان اینگونه مطرح کرد: بله، اما محدودیت هایی وجود دارد. Pixel 6a از رتبه حفاظتی IP67 برخوردار است و این به این معنی است که در برابر آب مقاوم است و می تواند در برابر پاشش باران یا حتی غوطه ور شدن در منابع آب شیرین مقاومت کند، اما فقط تا یک عمق مشخص و برای مدت زمان کوتاهی.

آیا گوشی پیکسل 6a در برابر آب مقاوم است؟

رتبه بندی حفاظتی IP67 چیست؟

رتبه ‌بندی ‌های حفاظت از نفوذ (IP)  برای تأیید رتبه ‌بندی محفظه الکتریکی یک دستگاه الکترونیکی، مانند تلفن هوشمند، بلندگوی قابل حمل یا ساعت هوشمند، ابداع شده ‌اند و مفهوم آن این است که در برابر آب و گرد و غبار محافظت شده اند. هر رتبه IP، مشخصات دستگاهی مختلفی را مشخص می کند و در واقع عدد آن برای شرایط باران کم گرفته تا اسپری کردن و غوطه ور شدن کامل در آب، و همچنین عمق و مدت زمان مشخص متفاوت است.

مقاومت در برابر آب گوشی Pixel 6a از استاندارد IP67 آن گرفته شده است، به این معنی که دارای رتبه بندی مقاوم در برابر آب است، اما ضد آب نیست. این یک تمایز مهم است. این بدان معنی است که دستگاه در برابر گرد و غبار و ذرات معلق در هوا و همچنین آب و سایر مایعات محافظت می شود. درواقع این گوشی می تواند در برابر باران، به عنوان مثال، حمام، یا حتی افتادن در برف (یا توالت) مقاومت کند. همچنین می ‌توان آن را به مدت 30 دقیقه در یک متری آب فرو برد.

آیا گوشی پیکسل 6a در برابر آب مقاوم است؟

با این حال، گوشی کاملاً مهر و موم و ضد آب نیست و به شما اجازه نمی دهد ساعت ها با آن شنا کنید و یا درون آب شیرجه بزنید. اما در حد اینکه اگر در استخر افتاد و آن را سریعا برداشتید، هیچ مشکلی به وجود نمی آورد و به راحتی می توانید با آن کار کنید و پیام‌ هایتان را بررسی کنید.

محدودیت‌های رتبه بندی IP67 و گوشی پیکسل 6a

با این حال، به خاطر داشته باشید که چند نکته وجود دارد که فراتر از آن باید در نظر گرفت. توصیه نمی شود تلفن را در معرض مستقیم یک شیلنگ قوی اسپری آب قرار دهید، زیرا فشار آب می تواند به آن آسیب برساند.

لازم به ذکر است که رتبه بندی IP مربوط به منابع آب شیرین است، بنابراین باید در مورد استخرهای با کلر و منابع آب شور با احتیاط عمل کنید. هر دو به طور بالقوه می توانند به هر وسیله الکترونیکی (حتی دستگاه های کاملا ضد آب) آسیب بزنند.

آیا گوشی پیکسل 6a در برابر آب مقاوم است؟

همچنین مهم است که توجه داشته باشید هر چه تلفنی مانند Pixel 6a بیشتر در معرض رطوبت قرار گیرد، مقاومت آن در برابر آب کمتر می شود. گوگل این واقعیت را تأیید می کند و بیان می کند که "مقاومت در برابر آب یک وضعیت دائمی نیست و به مرور زمان به دلیل سایش، تعمیر دستگاه، جداسازی قطعات یا آسیب کاهش می یابد یا از بین می رود." این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که افتادن تلفن از ارتفاع می تواند منجر به از بین رفتن مقاومت در برابر آب آن شود.

برای اینکه در مورد مقاومت در برابر آب گوشی Pixel 6a کاملاً ایمن و مطمئن باشید، یک قاب ضد آب برای آن تهیه کنید تا یک لایه محافظ دیگر اضافه کنید. اگر به محافظت کامل ضد آب نیاز دارید، شاید بهتر باشد به جای آن گوشی های Pixel 6 یا Pixel 6 Pro را انتخاب کنید که دارای رتبه حفاظتی ضد آب IP68 بالاتری هستند. البته توجه داشته باشید که در طول زمان، مقاومت در برابر آب این تلفن ‌ها نیز کاهش می یابد.

منبع: androidcentral