شرکت ریلمی اخیراً دو گوشی جدید را با نام های Realme 9 Pro و 9 Pro+ معرفی کرده است. هر دوی این گوشی ها از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند و از مشخصات فنی جذابی بهره می برند. به طوری که می توان آنها را در زمرۀ بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی دانست! در این بخش با مشخصات این گوشی ها آشنا می شویم.

گوشی Realme 9 Pro+ با دوربین رده بالا و فست شارژ 60 واتی عرضه می شود

گوشی Realme 9 Pro+ را می توان به عنوان رقیبی جدی برای گوشی Xiaomi 11i 5G در نظر گرفت. این گوشی به صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن FHD+ مجهز است که از نرخ تازه سازی 90 هرتزی بهره می برد. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است. در بخش سخت افزاری، باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی از تراشه مدیاتک Dimensity 920 5G قدرت می گیرد. همچنین در آن از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است.

اما مهم ترین ویژگی این گوشی را باید در بخش دوربین آن جستجو کرد! در این گوشی از دوربین سه گانه چشمگیری استفاده شده که برای علاقه مندان به عکاسی بسیار هیجان انگیز است. لنز اصلی این دوربین دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل بوده و به سنسور Sony IMX766 مجهز است که پیش از این در گوشی پرچم دار Realme GT 2 Pro مورد استفاده قرار گرفته بود. در کنار این سنسور رده بالا، از یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک شوتر ماکروی 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسل کیفیت دارد و به صورت hole-punch در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش تعبیه شده است.

گوشی Realme 9 Pro+ با دوربین رده بالا و فست شارژ 60 واتی عرضه می شود

باید به این نکته هم اشاره کنیم که باتری گوشی Realme 9 Pro+ از ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت برخوردار است و از فناوری فست شارژ SuperDart با توان 60 وات پشتیبانی می کند. ریلمی ادعا کرده است که این گوشی در عرض 45 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

لازم به ذکر است که گوشی Realme 9 Pro+ با قیمت 333 دلار برای نسخه 6GB/128GB، 360 دلار برای نسخه 8GB/128GB و 386 دلار برای نسخه 8GB/256GB عرضه خواهد شد. همچنین این گوشی با رنگ های سبز، مشکی، آبی ارائه می شود.

گوشی Realme 9 Pro نیز به صفحه نمایش 6.6 اینچی LCD با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز مجهز خواهد بود. این گوشی از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 695 قدرت می گیرد و دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است.

گوشی Realme 9 Pro+ با دوربین رده بالا و فست شارژ 60 واتی عرضه می شود

دوربین های سه گانه این گوشی شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی می شود. همچنین دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسلی است. دیگر مشخصات این گوشی شامل مجهز بودن به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از فست شارژ 33 واتی از طریق کابل می شود. هر دو گوشی های 9 Pro+ و 9 Pro برند ریلمی، با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 راهی بازار می شوند.

منبع: androidcentral