گوشی ZTE Axon 40 Ultra در تاریخ 9 ماه May به طور رسمی معرفی شد. این گوشی ZTE اولین گوشی دنیا است که از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت می گیرد و در آن از دوربین در زیر صفحه نمایش استفاده شده است. این پرچم دار رده بالا دارای صفحه نمایش با کناره های خمیده است و بر روی پنل پشتی آن سه دوربین با لنز اصلی 64 مگاپیکسل تعبیه شده است. در کنار گوشی Axon 40 Ultra، شرکت زد تی ای گوشی Axon 40 Pro را نیز معرفی کرده که به صفحه نمایش 144 هرتزی و تراشه اسنپ دراگون 870 مجهز است. در ادامه به ویژگی های گوشی Axon 40 Ultra نگاه دقیق تری می اندازیم.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

گوشی ZTE Axon 40 Ultra با ابعاد 163.2x73.5x8.4 میلی متر و وزن 204 گرم تولید شده است. یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی موبایل، طراحی پنل جلویی آن است. پنل OLED این گوشی فاقد ناچ و punch-hole است و دوربین سلفی آن در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. همچنین کناره های صفحه نمایش این گوشی کاملاً خمیده هستند و دارای زاویه خمیدگی 71 درجه هستند.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی 6.81 اینچ سایز دارد و از نوع AMOLED با رزولوشن Full HD+ است. همچنین این صفحه نمایش دارای رفرش ریت 120 هرتز است و از محدوده رنگ DCI-P3 و عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه در این رابطه این است که صفحه نمایش این گوشی حتی در مکانی که دوربین سلفی آن قرار دارد، از تراکم 400 پیکسل در اینچ برخوردار است. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار دارد.

مشخصات فنی

در گوشی Axon 40 Ultra از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1، 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده شده است. این پرچم دار ZTE با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MiFavor UI عرضه شده است.

گوشی ZTE Axon 40 Ultra به دوربین در زیر صفحه نمایش مجهز است!

انرژی مورد نیاز این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن تأمین می شود که امکان شارژ کردن آن با فناوری فست شارژ 80 واتی وحود دارد. توجه نمایید که این گوشی فاقد قابلیت شارژ وایرلس است. در این گوشی از واحد خنک کننده مبتنی بر مایع برای خنک سازی قطعات داخلی استفاده شده که فضایی معادل با 36356 میلی متر مربع را از داخل گوشی پوشش می دهد.

از دیگر مشخصات گوشی Axon 40 Ultra می توان به اسپیکرهای دوگانه با پشتیبانی از فناوری DTS Ultra، سازگاری با دو سیم کارت، وای فای 6E، بلوتوث 5.2، GPS دو فرکانسه، NFC و پورت USB-C اشاره کرد.

دوربین

دوربین سلفی گوشی ZTE Axon 40 Ultra در زیر صفحه نمایش قرار دارد و از رزولوشن 16 مگاپیکسل بهره می برد. این دوربین از نسل سوم تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش بهره می برد و به درایور پیکسل مستقل، مدار ترنس پرنت توزیع شده و چیپ اختصاصی UDC Pro مجهز است. ZTE تضمین کرده که عملکرد این دوربین زیر نمایشگر، با دوربین سلفی سایر گوشی های پرچم دار تفاوتی نخواهد داشت.

گوشی ZTE Axon 40 Ultra به دوربین در زیر صفحه نمایش مجهز است!

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی پشتی این گوشی نیز از قابلیت های OIS و فوکوس خودکار چند جهته برخوردار است و به لنز سونی IMX787 مجهز است. همچنین در کنار این دوربین از یک لنز اولترا واید و یک لنز تله فوتو با رزولوشن 64 مگاپیکسل استفاده شده است. مجهز بودن به سنسور ضد پرش، سنسور ToF و میکروفون با قابلیت تشخیص و زوم صدا از دیگر ویژگی های دوربین این گوشی است. هر سه دوربین پشت گوشی Axon 40 Ultra قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K را دارند!

قیمت و زمان عرضه

قیمت نسخه های مختلف گوشی Axon 40 Ultra به صورت زیر است:

•    8GB RAM + 256GB Storage: $743

•    12GB RAM + 256GB Storage: $788

•    12GB RAM + 512GB Storage: $862

•    16GB RAM + 1TB Storage: $1085

پیش فروش این گوشی در حال حاضر در کشور چین آغاز شده است.

منبع: gizmochina