شرکت Vivo در سکوت خبری، یک گوشی جدید به نام Y15c را به بازار کشور هند عرضه کرده است. این گوشی دومین مدل از گوشی های سری Y برند Vivo است که پس از مدل Y15s از آن رونمایی شده است. گوشی Vivo Y15c یک گوشی اقتصادی است و شباهت بسیار زیادی به مدل Y15s دارد.

گوشی Vivo Y15c با تراشه Helio P35 و باتری 5000mAh رونمایی شد

پنل جلویی گوشی Vivo Y15c را صفحه نمایش 6.51 اینچی آن تشکیل داده که از نوع LCD است و از رزولوشن HD+ بهره می برد. این گوشی نیز همانند بسیاری از گوشی های میان رده، دارای بریدگی U شکل (به شکل قطره آب) در بالای صفحه نمایش است که دوربین سلفی گوشی در آن جای گرفته است. پنل پشتی این گوشی نیز به صورت گرادیانت طراحی شده و بر روی آن خط های عمودی دیده می شود.

دوربین های پشت گوشی Vivo Y15c در یک قاب مستطیلی شکل قرار گرفته اند. این دوربین ها شامل لنز اصلی 13 مگاپیکسلی و لنز ثانویه 2 مگاپیکسلی می شود. همچنین دوربین سلفی این گوشی از رزولوشن 8 مگاپیکسل بهره می برد. در این گوشی امکانات نرم افزاری متعددی برای عکاسی در نظر گرفته شده است.

گوشی Vivo Y15c با تراشه Helio P35 و باتری 5000mAh رونمایی شد

اما بخش داخلی گوشی Vivo Y15c را چیپست مدیاتک Helio P35 تشکیل می دهد. در کنار این تراشه، شاهد قرارگیری 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی هستیم. همچنین برای این گوشی یک درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو SD در نظر گرفته شده که از طریق آن می توان ظرفیت حافظه ذخیره سازی گوشی را ارتقا داد.

انرژی مورد نیاز گوشی Vivo Y15c از باتری داخلی آن به ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. با توجه به مجهز بودن این گوشی vivo به سخت افزار و صفحه نمایش میان رده، ظرفیت این باتری حتی شاید بیشتر از نیاز گوشی باشد! لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری فست شارژ با توان فقط 10 وات پشتیبانی می کند و ممکن است تا تکمیل شدن شارژ باتری آن کمی طول بکشد!

گوشی Vivo Y15c با تراشه Helio P35 و باتری 5000mAh رونمایی شد

در بخش نرم افزاری، باید به این نکته اشاره کنیم که بر روی گوشی Vivo Y15c از سیستم عامل Funtouch OS 12 استفاده شده که بر اساس اندروید 12 توسعه پیدا کرده است. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در کناره بدنه و در دکمه پاور قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این گوشی به پورت های microUSB و USB مجهز است و از شبکه بی سیم dual 4G VoLTE پشتیبانی می کند. سایر مشخصات این گوشی شامل مجهز بودن به جک هدفون 3.5 میلی متری، وای فای و بلوتوث نسخه 5.2 می شود.

شرکت Vivo هنوز اشاره ای به قیمت و زمان عرضه رسمی گوشی Y15c به بازار نکرده است و باید برای اطلاع از این موارد مدتی را منتظر بمانیم. این گوشی با رنگ های آبی و سبز به بازار عرضه خواهد شد و پیش بینی می شود که به یکی از گوشی های محبوب در بازار گوشی های میان رده و اقتصادی تبدیل شود.

منبع: gizmochina

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با قیمت های بیسیم