سامسونگ در سکوت و بدون تبلیغات خاصی گوشی میان رده جدید خود با نام Galaxy M52 5G را معرفی کرد. این گوشی که بر مبنای گوشی Galaxy A52s طراحی شده، از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند و پیش بینی می شود که با استقبال قابل توجهی در بازار گوشی های میان رده مواجه شود. مطابق با اعلام رسمی سامسونگ، گوشی Galaxy M52 5G دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع AMOLED است. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد و در قسمت بالایی آن یک فرورفتگی (hole-punch) برای قرارگیری دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل تعبیه شده است.

گوشی سامسونگ Galaxy M52 5G به صورت رسمی معرفی شد

به نظر می رسد که سامسونگ در آخرین گوشی میان رده خود از تراشه 6 نانومتری اسنپ دراگون 778G استفاده کرده است که پیش از این در گوشی Galaxy A52s هم مورد استفاده قرار گرفته بود. همچنین این گوشی به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. دوربین پشت گوشی Galaxy M52 5G نیز شامل سه لنز می شود: دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل، یک لنز اولترا واید با وضوح 12 مگاپیکسل و یک لنز ماکرو با وضوح 5 مگاپیکسل.

گوشی سامسونگ Galaxy M52 5G به صورت رسمی معرفی شد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته که از فناوری فست شارژ با توان 25 وات پشتیبانی می کند. این باتری حجیم یکی از نقاط قوت این گوشی بوده و سبب برتری آن نسبت به بسیاری از گوشی های میان رده موجود در بازار می شود. همچنین در قسمت کناری بدنه این گوشی سامسونگ حسگر اثر انگشت آن تعبیه شده است که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G باید به مجهز بودن آن به پورت شارژ USB-C اشاره کرد. این گوشی دارای درگاه کارت حافظه microSD نیز هست و می توان میزان حافظه داخلی آن را ارتقا داد. پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos سبب شده تا صدای پخش شده با این گوشی کاملاً واضح و شفاف باشد. اما در کمال شگفتی، گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G میان رده فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است! پس شما باید از هدفون های USB-C برای گوش دادن به موسیقی با آن استفاده کنید.

مطابق با انتظار، گوشی Galaxy M52 5G به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ مجهز است. همچنین این گوشی همانند گوشی های بالا رده و پرچم دار سامسونگ، تا سه سال آپدیت های مربوط به سیستم عامل اندروید و تا چهار سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G از تاریخ 28 سپتامبر 2021 (6 مهر 1400) در بازارهای اروپا قابل تهیه است. همچنین به احتمال زیاد این گوشی در همان تاریخ به بازارهای کشور هند هم عرضه می شود. متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت این گوشی میان رده منتشر نشده است.

منبع: androidcentral