حدود چند ماه پیش بود که شرکت HMD Global یک گوشی اندرویدی جدید را با نام Nokia G11 راهی بازار گوشی های اقتصادی کرد و توانست میلیون ها نسخه از این دستگاه را در سرتاسر جهان به فروش برساند. اکنون این شرکت گوشی Nokia G11 Plus را به عنوان جانشین این گوشی معرفی کرده است. با وجود اینکه در نام این مدل جدید پسوند “Plus” دیده می شود، اما مشخصات فنی آن نسبت به مدل فعلی ارتقاهای چندان چشمگیری پیدا نکرده و نمی توان آن را یک نسخه به روز رسانی شده برای G11 دانست!

گوشی Nokia G11 Plus برای عرضه به بازار گوشی های اندرویدی اقتصادی رسماً معرفی شد

بیایید به مشخصات فنی گوشی نوکیا G11 Plus نگاهی بیندازیم. صفحه نمایش این گوشی 6.5 اینچ سایز دارد و رزولوشن HD+ (معادل با 720x1600 پیکسل) را ارائه می دهد. در حال حاضر HMD Global به این نکته اشاره نکرده که از چه چیپستی در این گوشی استفاده کرده است. اما به احتمال زیاد این گوشی به یک چیپست هشت هسته ای 1.6 گیگاهرتز Unisoc T606 مجهز خواهد بود.

حافظه رم گوشی جدید نوکیا 4 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی آن 64 گیگابایت است. همچنین این گوشی به درگاه کارت حافظه مجهز است و کاربر می تواند با بهره بردن از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی، ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی این گوشی اندرویدی اقتصادی نوکیا را تا 512 گیگابایت هم ارتقا دهد.

گوشی Nokia G11 Plus برای عرضه به بازار گوشی های اندرویدی اقتصادی رسماً معرفی شد

در رابطه با بخش دوربین، شاهد ساختار دوگانه دوربین بر روی پنل پشت گوشی نوکیا G11 پلاس هستیم. سنسور اصلی این گوشی از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار است و در کنار آن از لنز دوم 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. بر روی پنل جلویی این گوشی نیز یک دوربین سلفی با رزولوشن 8 مگاپیکسل تعبیه شده است که برای یک گوشی اقتصادی مناسب به نظر می رسد. به این ترتیب سلفی های ثبت شده با این گوشی کیفیت مناسبی خواهد داشت و با آن می توانید تماس های تصویریتان را با وضوح ایده آلی برقرار سازید.

سیستم عامل گوشی Nokia G11 Plus اندروید 12 است و HMD Global تأیید کرده است که این گوشی آپدیت های اصلی اندروید را تا 2 سال و آپدیت های امنیتی را تا 3 سال آینده دریافت خواهد کرد. انرژی مورد نیاز این گوشی HMD Global نیز از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود.

گوشی Nokia G11 Plus برای عرضه به بازار گوشی های اندرویدی اقتصادی رسماً معرفی شد

این طور که نوکیا به صورت رسمی اعلام کرده، گوشی نوکیا G11 Plus در دو رنگ خاکستری و آبی راهی بازار خواهد شد. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت این گوشی جدید از جانب شرکت سازنده در دسترس قرار نگرفته است. اما به توجه به مشخصات این گوشی، می توان تخمین زد که قیمت آن حدود 150 دلار باشد. شرکت HMD Global به زودی این گوشی را در بازار کشورهای منتخب خود برای خرید عمومی در دسترس قرار خواهد داد. با توجه به اینکه گوشی نوکیا G11 Plus نسبت به نسخه استاندارد نوکیا G11 ارتقای چشمگیری پیدا نکرده، احتمالاً با استقبال چندان قابل توجهی از جانب کاربران قرار نگیرد. مگر اینکه قیمت ارزان این گوشی افراد را به خرید آن ترغیب کند.

منبع: gizmochina