ایسوس در طی چند سال اخیر توانسته با عرضه گوشی های سری Zenfone به سود قابل توجهی دست پیدا کند. این شرکت سال گذشته گوشی های سری Zenfone 8 با ابعاد بسیار جمع و جور را به بازار عرضه کرد و اکنون قصد دارد تا مدل های جانشین این سری را نیز معرفی کند. این گوشی ها Zenfone 9 نام دارد و نسل جدید پرچم داران ایسوس را تشکیل می دهند.

گوشی ایسوس Zenfone 9 با تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شد

مطابق با گزارش های منتشر شده، گوشی های سری زن فون 9 نسبت به نسل قبلی ابعاد کوچکتری دارد و با فرم فاکتور جمع و جوری راهی بازار خواهد شد. این گوشی ها در چهار رنگ قرمز، سفید، آبی و مشکی در دسترس قرار خواهند گرفت.
این طور که اعلام شده، گوشی ایسوس Zenfone 9 به صفحه نمایش 5.9 اینچی ساخت سامسونگ مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED است و رزولوشن Full HD+ را ارائه می دهد. ضمن اینکه نرخ نوسازی تصویر صفحه نمایش این گوشی برابر با 120 هرتز است.

اما قلب تپنده پرچم دار جدید ایسوس را تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 تشکیل می دهد که جدیدترین نسل تراشه های کوالکوم به شمار می آید. این تراشه نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 هم از لحاظ پرفورمنس و هم از لحاظ مصرف بهینه تر انرژی ارتقا پیدا کرده و در بسیاری از گوشی های پرچم دار جدید مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند کوالکوم برنامه دارد تا تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 را نیز تا اواخر سال جاری عرضه کند که اعلام شده نسبت به مدل 8+ Gen 1، کاملاً بهبود پیدا می کند. تراشه Snapdragon 8 Gen 2 قرار است تا در گوشی های سامسونگ گلکسی S23 مورد استفاده قرار گیرد و پیش بینی می شود که اکثر گوشی های اندرویدی در سال 2023 به آن مجهز باشند.

گوشی ایسوس Zenfone 9 با تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی ایسوس Zenfone 9 دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. بر روی پنل پشتی این گوشی نیز ماژول دوربین این گوشی قرار دارد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز سونی IMX766 می شود. دوربین جلوی پرچم دار جدید ایسوس نیز از رزولوشن 12 مگاپیکسل برخوردار است و سلفی های با کیفیتی را ثبت می کند. ضمن اینکه می توانید بر روی این گوشی برای تماس تصویری حساب ویژه ای باز کنید.

انرژی مورد نیاز گوشی ایسوس Zenfone 9 از باتری 4300 میلی آمپر ساعتی آن تأمین می شود. این گوشی از فناوری فست شارژ با توان 30 وات هم پشتیبانی می کند و نیازی به منتظر ماندن برای مدت طولانی جهت تکمیل شدن شارژ آن وجود ندارد. لازم به ذکر است که این گوشی از سیستم عامل اندروید 12 پشتیبانی می کند و به رابط کاربری اختصاصی طراحی شده توسط ایسوس مجهز است.

گوشی ایسوس Zenfone 9 با تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی شد

گوشی های پرچم دار سری Zenfone 9 در تاریخ 28 جولای 2022 (6 مرداد 1401) در دسترس قرار گرفته اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از این گوشی ها نیز به اندازه سری زن فون 8 خواهد بود یا خیر. لازم ذکر است که شما میتوانید با دو مدل از پرطرفدارترین گوشی های ایسوس در سال 2021 در بخش مقالات وب سایت ایده برتر پارسیان آشنا شوید.

منبع: gizmochina