شرکت Vivo به تازگی از یک تبلت و یک گوشی بزرگ (سایز تبلت) رونمایی کرده است. گوشی vivo X Note به صفحه نمایش فوق العاده بزرگ 7 اینچی همراه با کناره های خمیده مجهز است. سایز صفحه نمایش و طراحی کناره های آن به گونه ای است که امکان کار کردن با آن با یک دست به هیچ عنوان ممکن به نظر نمی رسد! در این مقاله با مشخصات گوشی ویوو Vivo X Note بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

ویوو گوشی هوشمند 7 اینچی X Note را معرفی کرد

این گوشی قدرتمند دارای صفحه نمایش 7 اینچی Samsung E5 AMOLED است و یکی از بزرگترین مدل های موجود در بازار به شمار می آید. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن QHD+ برخوردار است و فضایی ایده آل برای کار با برنامه های مختلف به صورت multi-task را فراهم می آورد. همچنین این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر غیرعادی 21:10 است که باعث نمایش 3080x1440 پیکسل می شود. ویوو عنوان کرده است که از نظر این شرکت این نسبت تصویر برای multi-tasking مناسب تر است. از دیگر مشخصات صفحه نمایش گوشی Vivo X Note می توان به میزان روشنایی 1500 nits و پوشش دهی محدوده رنگ 112% DCI-P3 اشاره کرد. با توجه به این مشخصات شاید جای تعجب نباشد که صفحه نمایش این گوشی موفق به کسب امتیاز A+ از DisplayMate شده باشد.

ویوو گوشی هوشمند 7 اینچی X Note را معرفی کرد

در زیر صفحه نمایش گوشی Vivo X Note، یک سنسور اثر انگشت بزرگ اولترا سونیک (3D Sonic Max از کوالکوم) تعبیه شده است. این سنسور اثر انگشت که قبلاً از آن در گوشی iQOO 8 Pro نیز استفاده شده، دارای ابعاد فوق العاده بزرگی است؛ به طوری که قادر به تشخیص دو اثر انگشت به صورت هم زمان است و این امکان را به شما می دهد تا امنیت گوشی موبایل خود را به طور چشمگیری ارتقا دهید. بد نیست بدانید که مطابق با ادعای ویوو، استفاده از دو اثر انگشت به طور هم زمان، باعث ارتقای امنیت گوشی تا 50000 برابر نسبت به استفاده از یک اثر انگشت می شود. همچنین در صفحه نمایش این گوشی از یک سنسور درجه حرارت رنگ (color temperature) نیز استفاده شده که باعث افزایش دقت نمایش رنگ ها می شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Vivo X Note از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت می گیرد. همچنین این گوشی به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است. البته نسخه 12GB/512GB این گوشی نیز به بازار عرضه خواهد شد. ویوو برای اولین بار از واحد پردازشی امنیتی (SPU) بر روی چیپست اسنپ دراگون در این گوشی استفاده کرده است و امنیت گوشی های خود را از این طریق ارتقا داده است.

ویوو گوشی هوشمند 7 اینچی X Note را معرفی کرد

چیپست به کار رفته در این گوشی توسط یک محفظه بخار بزرگ (با ابعاد 47132 میلی متر مربع) و یک صفحه گرافیتی خنک می شود. همچنین مشابه با گوشی های iQOO، در این گوشی نیز از الگوریتم MEMC جهت ارتقای کیفیت خروجی پردازنده گرافیکی استفاده شده است.

بر روی پنل پشتی گوشی Vivo X Note دوربین چهار گانه آن تعبیه شده است. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 است که در آن از جدیدترین تکنولوژی ها به منظور ارتقای کیفیت تصویر استفاده شده است.

به طور نا امید کننده ای در این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که ظرفیت آن برای صفحه نمایش بزرگ آن مناسب به نظر نمی رسد! این گوشی از شارژ سریع 80 واتی از طریق کابل و شارژ وایرلس 50 واتی پشتیبانی می کند. با این وجود به نظر می رسد که کاربران این گوشی به شارژ چندباره آن در فواصل زمانی کوتاه مدت نیاز پیدا خواهند کرد.

منبع: gsmarena