ورکستیشن سیار جدید HP با نام ZBook Studio G9 در راه است! در این دستگاه قدرتمند از پردازنده Intel Core i9 vPro و کارت گرافیک NVIDIA RTX A5500 یا GeForce RTX 3080 Ti استفاده شده است. به این ترتیب این لپ تاپ برای حرفه ای ها و استفاده در حجم کاری سنگین کاملاً مناسب خواهد بود.

HP ورکستیشن قدرتمند ZBook Studio G9 را با پردازنده Core i9 اینتل معرفی کرد

لپ تاپ ZBook Studio G9 به صفحه نمایش DreamColor با نسبت تصویر 16:10 و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز مجهز است. این میزان نسبت تصویر توسط HP و دیگر شرکت های تولید کننده لپ تاپ به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که فضای بیشتری را برای کار فراهم می آورد بدون اینکه به سایز یا وزن دستگاه اضافه کند.

نسخه های مجهز به کارت گرافیک های RTX این لپ تاپ تحت گواهینامه NVIDIA Studio هستند؛ به این معنا که برای تولید کنندگان محتوای دیجیتال کاملاً مناسب هستند. همچنین این لپ تاپ ها از نرم افزارهای NVIDIA Studio مانند Omniverse، Broadcast و Canvas پشتیبانی می کنند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در این لپ تاپ از پردازنده های نسل دوازدهم Core i7-12700H و Core i9-12900HK استفاده شده است.

HP ورکستیشن قدرتمند ZBook Studio G9 را با پردازنده Core i9 اینتل معرفی کرد

از دیگر مشخصات این لپ تاپ می توان به مجهز بودن به 64 گیگابایت حافظه رم DDR5-4800 و 4 ترابایت حافظه ذخیره سازی PCIe Gen4 اشاره کرد. مدل رده بالای این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش این لپ تاپ اچ پی به پنل IPS با روکش ضد بازتاب مجهز است و از میزان روشنایی 500 nits و پوشش دهی رنگ 100% DCI-P3 بهره می برد. لازم به ذکر است که نسخه دیگر این لپ تاپ به صفحه نمایش لمسی OLED با میزان روشنایی 400 nits مجهز است.

نکته قابل توجه در رابطه با ZBook Studio G9 مجهز بودن آن به پلتفرم های امنیتی کامل و مختلف است. همچنین این لپ تاپ به ماژول TPM 2.0 مجهز است و از نصب نسخه های مختلف ویندوز 11 پشتیبانی می کند. مجهز بودن به وای فای 6E، بلوتوث نسخه 5.2 و اسپیکر 4 گانه Band & Olufsen سایر مشخصات این لپ تاپ را تشکیل می دهند.ضمن اینکه این لپ تاپ دارای دو اسپیکر در پنل جلویی است.

HP ورکستیشن قدرتمند ZBook Studio G9 را با پردازنده Core i9 اینتل معرفی کرد

پورت های این لپ تاپ نیز در سمت چپ بدنه شامل کانکتور برق، جک کومبوی هدفون و میکروفون، دو پورت Thunderbolt 4 به همراه USB4 Type-C می شود. در سمت راست بدنه نیز شاهد قرارگیری پورت SuperSpeed USB Type-A (با سرعت 5 گیگابیت در ثانیه) و پورت SuperSpeed USB Type-C (با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه) می شود.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با ورکستیشن HP ZBook Studio G9، وزن سبک و 1.73 کیلوگرمی آن است که باعث می شود تا برای حمل و نقل آن کار سختی پیش رو نداشته باشید. در کل HP در ساخت این لپ تاپ، بر روی ویژگی های مربوط به حمل و نقل آسان تمرکز داشته است. هر چند سخت افزار به کار رفته در آن نیز کاملاً برای حجم کاری سنگین مناسب خواهد بود.

منبع: windowscentral