شرکت ژاپنی VAIO که به طور عمده در حوزه تولید لپ تاپ و PC فعالیت دارد، به تازگی جدیدترین محصول خود را با نام SX12 در ژاپن معرفی کرده است. این محصول جدید وایو، یک نوت بوک باریک 12.5 اینچی است که از وزنی کمتر از 1 کیلوگرم برخوردار است! رده بالاترین نسخه این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7-1260P پشتیبانی می کند و به مجموعه ای از پورت های کاربردی مجهز است. همچنین این لپ تاپ در نسخه اختصاصی All Black Edition نیز معرفی شده که به پردازنده Core i7-1280P مجهز است و به صورت آپشنال، قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را دارد. در ادامه بیشتر با مشخصات این نوت بوک سبک و قدرتمند آشنا می شویم.

مشخصات نوت بوک VAIO SX12

همان طور که اشاره شد، دستگاه جدید VAIO SX12 یک نوت بوک 12.5 اینچی جمع و جور است که از قابلیت حمل و جابجایی فوق العاده آسانی بهره می برد. این دستگاه برای افرادی که به اقتضای شرایط شغلی یا تحصیلی خود، نیاز دارند تا در تمام طول روز یک لپ تاپ سبک با خود به همراه داشته باشند، از بهترین انتخاب ها خواهد بود. البته این کوچک و باریک بودن دلیلی بر ضعیف بودن این نوت بوک از لحاظ سخت افزاری نیست! لپ تاپ جدید VAIO SX12 به لطف مجهز شدن به پردازنده های نسل 12 اینتل، نسبت به مدل قبلی تا 1.5 برابر در زمینه عملکرد CPU قدرتمندتر شده است!

نوت بوک VAIO SX12 با صفحه نمایش 12.5 اینچ و پردازنده Alder Lake در ژاپن معرفی شد

در این لپ تاپ از فناوری TruePerformance استفاده شده که مصرف برق قطعات و دمای آنها را بهینه سازی می کند و بهترین عملکرد قطعات را در زمان های اوج کاری سیستم به ارمغان می آورد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این لپ تاپ جدید قدرتمند به صفحه نمایش کریستالی با وضوح Full HD مجهز است.

لپ تاپ VAIO SX12 دارای پردازنده Core i7-1260P با 12 هسته و 16 رشته پردازشی است و در آن از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی PCIe SSD استفاده شده است. مشخصات این لپ تاپ به گونه ای است که مشکلی برای نصب ویندوز 11 بر روی آن وجود ندارد.

با اینکه VAIO SX12 کوچک است، اما چیدمان کلیدهای کیبورد آن کاملاً نرمال است و از استانداردهای جهانی در این زمینه پیروی می کند. پس در هنگام تایپ با آن به مشکل نخواهید خورد. این دستگاه از لحاظ پورت های ارتباطی نیز تقریباً کامل است و به دو پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB 3.0 و پورت های HDMI و شبکه (Gigabit Ethernet) مجهز است. ضمن اینکه در کناره بدنه آن جک هدفون 3.5 میلی متری دیده می شود.

نوت بوک VAIO SX12 با صفحه نمایش 12.5 اینچ و پردازنده Alder Lake در ژاپن معرفی شد

دوربین جلوی نوت بوک VAIO SX12 از رزولوشن 2.07 مگاپیکسل و قابلیت تشخیص چهره برخوردار است. علاوه بر این، این لپتاپ از وای فای 6E پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که لپ تاپ جدید VAIO SX12 سبک ترین دستگاهی است که تا به حال موفق به اخذ گواهینامه نظامی MIL-STD-810H در زمینه مقاومت در برابر شوک و ضربه شده است! این دستگاه تنها 899 گرم وزن دارد و عمر باتری آن حدود 26 ساعت تخمین زده می شود.

نوت بوک VAIO SX12 با صفحه نمایش 12.5 اینچ و پردازنده Alder Lake در ژاپن معرفی شد

لپ تاپ VAIO SX12 در پنج رنگ برنزی، سفید، مشکی، نقره ای و رزگلد در دسترس قرار خواهد گرفت.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه اختصاصی VAIO SX12 ALL BLACK EDITION، به پردازنده Core i7-1280P با 14 هسته و 20 رشته پردازشی مجهز است و امکان پشتیبانی از 5G را دارد.

منبع: gizmochina