شرکت LG سه مدل جدید از مانیتورهای سری UltraGear را برای استفاده بر روی سیستم های گیمینگ معرفی کرده است. این مانیتورها در مدل های 32GQ950، 32GQ850 و 48GQ900 به بازار عرضه خواهند شد. در ساخت تمامی این مدل ها از زبان طراحی جدید و آخرین تکنولوژی های صنعت تولید نمایشگر استفاده شده و مجموعه ای از پورت های ارتباطی بر روی بدنه آنها تعبیه شده است. اگر منتظر یک مانیتور جدید 4K یا QHD از LG بودید، به نظر می رسد که انتظار شما دیگر چندان طول نخواهد کشید!

شرکت LG مانیتورهای گیمینگ UltraGear را با رفرش ریت فوق العاده سریع معرفی کرد

در ابتدا بیایید نگاهی به مانیتور 32 اینچی LG UltraGear 32GQ950 بیندازیم. این مانیتور گیمینگ از پنل Nano IPS با رزولوشن 4K (3840x2160) بهره می برد و در آن از تکنولوژی Advanced True Wide (ATW) بهره می برد. مدل 32 اینچی GQ850 نیز با این مانیتور شباهت زیادی دارد، فقط از HDR رده پایین تری پشتیبانی می کند و رفرش ریت آن پایین تر است. مانیتور 48 اینچی 48GQ900 هم اولین مانیتور گیمینگ OLED ال جی است و ورود این شرکت به بازار رقابتی این مانیتورها را به صورت رسمی اعلام می کند!

ال جی تلاش کرده است تا سری 2022 مانیتورهای UltraGear را کمی از لحاظ بصری بهبود بخشد و طراحی ظاهری آنها را تغییر دهد. به خصوص نورپردازی Hexagon و پایه زاویه دار، جلوه ای بی نظیر به این سری از مانیتورهای گیمینگ ال جی بخشیده اند. علاوه بر تکنولوژی های روز، ال جی از استاندارد HDMI 2.1 نیز در این مانیتور استفاده کرده است. این ویژگی، امکان پشتیبانی از فناوری رفرش ریت متغیر (VRR) را فراهم آورده که نقش زیادی در بهبود کیفیت در هنگام انجام بازی با رزولوشن 4K دارد.

شرکت LG مانیتورهای گیمینگ UltraGear را با رفرش ریت فوق العاده سریع معرفی کرد

اگر به زمان پاسخ دهی سریع نیاز دارید، دو مانیتور 32 اینچی این سری با زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (GtG) از بهترین انتخاب ها برای شما خواهند بود. اما اگر به دنبال این هستید تا عملاً زمان پاسخ دهی مانیتورتان کمترین میزان ممکن باشد، نسخه 48 اینچی با زمان پاسخ دهی فقط 0.1 میلی ثانیه را انتخاب کنید! باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور 32GQ950 توانایی دستیابی به میزان روشنایی 1000 nits را دارد و از VESA DisplayHDR 1000 پشتیبانی می کند. همچنین مدل 32GQ850 از میزان روشنایی 600 nits بهره می برد و به فناوری VESA DisplayHDR 600 مجهز است.

اما نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این مانیتورها، رفرش ریت سریع آنها است. مانیتور LG UltraGear 32GQ850 از رفرش ریت 240 هرتز بهره می برد که امکان ارتقای آن به 2602 هرتز نیز وجود دارد! دیگر مدل 32 اینچی و مدل 48 اینچی این سری نیز از رفرش ریت 144 هرتز و 120 هرتز بهره می برند. این یعنی تصاویر سریع و متحرک به شکلی کاملاً روان نمایش داده می شوند و در هیچ یک از لحظه های بازی، کیفیت تصویر افت نمی کند.

شرکت LG مانیتورهای گیمینگ UltraGear را با رفرش ریت فوق العاده سریع معرفی کرد

مشخصات فنی مانیتورهای جدید سری UltraGear ال جی به گونه ای است که می توان آنها را در زمره بهترین مانیتورهای گیمینگ سال قرار داد. مطابق با اخبار منتشر شده، ال جی قصد دارد تا علاوه بر این مانیتورها، یک ماوس و ماوس پد گیمینگ را نیز تا اواخر سال روانه بازار کند. پس گیمرهای طرفدار LG روزهای هیجان انگیزی را تا پایان سال تجربه خواهند کرد.

منبع: windowscentral