ایسوس از لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition رونمایی کرده است. این دستگاه در واقع یادبودی است برای بزرگداشت اولین لپ تاپی که ایسوس به این بازار عرضه کرده است؛ اتفاقی که 25 سال پیش روی داد و ایسوس را رسماً به صنعت تولید لپ تاپ وارد کرد. اکنون لپ تاپ جدید ایسوس با مشخصات مدرن و امروزی راهی بازار شده است. از جمله این مشخصات می توان به قابلیت ZenVision اشاره کرد که امکان نمایش پیام های دلخواه کاربر، انیمیشن و نوتیفیکیشن ها بر روی آن وجود دارد. لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition با قیمت 2000 دلار عرضه شده و هم اکنون برای خرید در بازارهای جهان در دسترس است.

ایسوس از لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition رونمایی کرد

صفحه نمایش لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition دارای سایز 14 اینچ و نسبت تصویر 16:10 است و از رزولوشن 2.8K بهره می برد. این صفحه نمایش از نوع OLED است و از نرخ تازه سازی 90 هرتز برخوردار است. همچنین این صفحه نمایش از تکنولوژی HDR پشتیبانی می کند و رنگ هایی شفاف و جذاب را ارائه می دهد. علاوه بر صفحه نمایش اصلی، این لپ تاپ به یک صفحه نمایش OLED سیاه و سفید نیز مجهز است که بر روی پنل پشتی آن تعبیه شده است. این صفحه نمایش که ابعاد کوچکتری دارد، توانایی نمایش انیمیشن و اطلاعات کلی را به صورت متن دارد. به عنوان مثال اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و وضعیت شارژ باتری دستگاه بر روی این صفحه نمایش وجود دارد.

از لحاظ سخت افزاری، باید به این نکات اشاره کنیم که در آن از پردازنده نسل 12 اینتل Core i9-12900H استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ به پردازنده گرافیکی تجمیع شده Intel Iris Xe مجهز است. دیگر مشخصات این لپ تاپ شامل حافظه رم 32 گیگابایتی از نوع LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی از نوع PCIe 4.0 x4 M.2 SSD می شود.

ایسوس از لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition رونمایی کرد

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED Space Edition از شبکه بی سیم وای فای دو بانده Intel Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می کند. همچنین این لپ تاپ به وب کم 720p HD و تاچ پد ASUS NumberPad 2.0 مجهز است. لازم به ذکر است که در این لپ تاپ از صدای تحت لیسانس هارمن کاردن و دالبی اتمس استفاده شده است. از این جهت می توان از کیفیت صدای فوق العاده آن اطمینان داشت.

پورت های این لپ تاپ نیز شامل دو پورت Thunderbolt 4 USB-C می شود. این پورت ها از فناوری ASUS USB-C Easy Charge پشتیبانی می کنند و امکان شارژ سایر دستگاه ها با آنها وجود دارند. سایر پورت های این لپ تاپ شامل USB 3.2 Gen 2 Type-A، HDMI 2.0، درگاه کارت حافظه MicroSD و جک صدای کومبو می شود.

ایسوس از لپ تاپ Zenbook 14X OLED Space Edition رونمایی کرد

نکته قابل توجه در رابطه با این لپ تاپ این است که ایسوس ادعا کرده است که این دستگاه براساس استانداردهای صنعت هوافضا ساخته شده و موفق شده تا آزمایش های مرتبط با این صنعت را با موفقیت پشت سر بگذارد. به خصوص این لپ تاپ آزمایش های مربوط به مقاومت در برابر لرزش و دما را براساس پروتکل های استاندارد سیستم فضایی ایالات متحده (SMC-S-016A) با موفقیت به انجام رسانده است. به این ترتیب به نظر می رسد که باید این لپ تاپ Zenbook را یکی از مقاوم ترین لپ تاپ هایی دانست که تا به حال در این صنعت تولید شده است!

منبع: windowscentral