شرکت HP نسخه جدید لپ تاپ Pavilion Plus 14 را معرفی کرده است. اچ پی اعلام کرده است که این لپ تاپ ایسوس، باریک ترین لپ تاپ سری Pavilion تا به حال است و به بدنه ای از جنس آلومینیوم با ضخامت 16.5 میلی متر در بخش جلویی مجهز است. لازم به ذکر است که بدنه قسمت های عقبی این لپ تاپ به دلیل قرار گرفتن پورت ها، ضخیم تر از بخش جلویی است و به همین دلیل سطح زیرین این دستگاه حالت شیب دار دارد. در معرفی لپ تاپ HP Pavilion Plus 14 آمده است که که این دستگاه به خوبی برای مصارف سرگرمی مناسب است و می توان بر روی آن برای انجام حجم کاری سنگین نیز حساب باز کرد.

لپ تاپ جدید Pavilion Plus 14، باریک ترین لپ تاپ برند HP از این سری با صفحه نمایش OLED است

HP این حق انتخاب را به کاربران خود داده است تا مدل لپ تاپ Pavilion Plus 14 را دقیقاً متناسب با نیازهای خود انتخاب کنند. بر همین اساس این لپ تاپ در چند نسخه مجهز به پردازنده های مختلف نسل 12 اینتل (سری Core) عرضه می شود. در میان این مدل ها، پردازنده های 45 واتی سری H دیده می شود که برای کاربرانی که به قدرت عملکرد بالا با نیم نگاهی به گیمینگ نیاز دارند، بسیار مناسب است. همچنین این لپ تاپ با پردازنده های 15 واتی سری U نیز عرضه می شود که اگر طول عمر باتری برایتان مهم است و کار تخصصی با لپ تاپ ندارید، برایتان گزینه ایده آلی خواهد بود. در پایان، HP این لپ تاپ را با پردازنده 28 واتی Core i5-1240P نیز عرضه می کند که به لطف مجهز بودن به معماری هیبریدی هسته ها، توانایی مدیریت پردازش های چند منظوره سنگین را دارد.

لپ تاپ جدید Pavilion Plus 14، باریک ترین لپ تاپ برند HP از این سری با صفحه نمایش OLED است

متناسب با مدل پردازنده، شما می توانید لپ تاپ HP Pavilion Plus 14 را با کارت گرافیک های مجزای NVIDIA MX550 یا NVIDIA RTX 2050 سفارش دهید. این لپ تاپ به 16 گیگابایت حافظه رم آنبورد DDR4-3200MHz هم مجهز است و حافظه ذخیره سازی آن دارای مشخصات 1TB M.2 PCIe 3.0 SSD یا 512GB M.2 PCIe 4.0 SSD خواهد بود. دمای تمام این قطعات به لطف مجهز بودن این لپ تاپ به سیستم حرارتی دو فنه، همواره در حد استاندارد باقی می ماند. اچ پی اعلام کرده است که این لپ تاپ نسبت به نسل قبلی، تا 84 درصد در زمینه گردش هوا عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

لپ تاپ جدید Pavilion Plus 14، باریک ترین لپ تاپ برند HP از این سری با صفحه نمایش OLED است

صفحه نمایش 14 اینچی لپ تاپ اچ پی Pavilion Plus 14، از نسبت تصویر 16:10 بهره می برد که با توجه به مشخصات سخت افزاری این مدل، کاملاً مناسب خواهد بود. ضمن اینکه صفحه نمایش این لپ تاپ به پنل IPS با رزولوشن 2.2K مجهز است و بر روی آن از روکش ضد بازتاب استفاده شده است. سایر مشخصات صفحه نمایش این لپ تاپ شامل میزان روشنایی 300 nits، پوشش دهی محدوده رنگ 100% sRGB و فیلتر کاهش نور آبی می شود. البته لپ تاپ HP Pavilion 14 Plus با صفحه نمایش رده بالاتری نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. این نسخه از این لپ تاپ به صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2.8K و رفرش ریت 90 هرتز مجهز خواهد بود. صفحه نمایش این نسخه محدوده رنگ غنی 100% DCI-P3 را پوشش می دهد و از فناوری VESA HDR 400 و میزان روشنایی 500 nits پشتیبانی می کند.

در بالای صفحه نمایش این لپ تاپ یک وب کم 5 مگاپیکسلی دیده می شود. این وب کم با نرم افزار HP Presence سازگار است که قابلیت هایی مانند فریم بندی اتوماتیک (Auto Frame) را به آن اضافه می کند. ضمن اینکه این وب کم میزان نور را متناسب با میزان روشنایی محیط به صورت اتوماتیک تنظیم می کند. پس حتی در مکان هایی که نور چندان مناسبی ندارند، می توانید تماس های تصویری خود را با کیفیت قابل قبولی برقرار سازید.

لپ تاپ HP Pavilion Plus 14 در تاریخ 25 ماه May به بازار عرضه شده و دارای قیمت ابتدایی 799 دلار است.

منبع: windowscentral