ایسوس لپ تاپ گیمینگ ROG Flow X16 را معرفی کرد! نسخه رده بالای این لپ تاپ 16 اینچی به پردازنده AMD Ryzen 9 6900HS و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti مجهز است و می توان آن را قدرتمندترین مدل از این سری دانست! لازم به ذکر است که Flow X16 یک دستگاه قابل تبدیل است و می توان علاوه بر لپ تاپ، از آن در قالب تبلت هم استفاده کرد. در ادامه بیشتر با مشخصات این لپ تاپ آشنا می شویم.

با لپ تاپ ROG Flow X16، قدرتمندترین لپ تاپ ROG Flow ایسوس بیشتر آشنا شوید

ایسوس عرضه لپ تاپ ROG Flow X16 را در سه ماهه سوم سال 2022 در بریتانیا آغاز خواهد کرد. این شرکت هنوز در رابطه با قیمت این دستگاه اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

علاوه بر مجهز بودن به پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند، این دستگاه دارای یک سوئیچ MUX است که عملکرد آن را بهینه می کند. با نگاه کردن به مشخصات این لپ تاپ، می توان آن را بر روی کاغذ یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ حال حاضر دنیا دانست! البته برای دادن چنین لقبی به این لپ تاپ، باید منتظر عرضه آن به بازار و انجام تست های کاربردی در دنیای واقعی بر روی آن باشیم!

با لپ تاپ ROG Flow X16، قدرتمندترین لپ تاپ ROG Flow ایسوس بیشتر آشنا شوید

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 می تواند به میزان روشنایی 1100 nits نیز دست پیدا کند! این صفحه نمایش به پنل Mini LED مجهز است و از رزولوشن QHD بهره می برد. همچنین نرخ تازه سازی تصویر صفحه نمایش این لپ تاپ 165 هرتز و زمان پاسخ دهی آن 3 میلی ثانیه است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که صفحه نمایش این لپ تاپ موفق به اخذ گواهینامه ROG Nebula ایسوس شده و محدوده رنگ وسیع 100% DCI-P3 را پوشش می دهد. این گواهینامه به صفحه نمایش هایی اعطا می شود که حداقل 500 nits روشنایی داشته باشند و زمان پاسخ دهی آنها 3 میلی ثانیه باشد. این در حالی است که روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ ROG Flow X16 ایسوس بیش از دو برابر مقدار مورد نیاز برای دریافت این گواهینامه است!

ایسوس در طراحی این لپ تاپ جدید بر روی سیستم خنک سازی آن تمرکز ویژه ای داشته است. این شرکت در لپ تاپ ROG Flow X16 از تکنولوژی های Frost Force و Pulsar Heatsink و سه فن قوی استفاده کرده است. مطابق با اعلام ایسوس، فن سوم به کار رفته در این لپ تاپ ایسوس باعث می شود تا کارت گرافیک دستگاه به میزان 7 درجه سانتی گراد نسبت به سایر لپ تاپ های گیمینگ خنک تر شود.

با لپ تاپ ROG Flow X16، قدرتمندترین لپ تاپ ROG Flow ایسوس بیشتر آشنا شوید

سایر مشخصات لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 شامل مجهز بودن به 64 گیگابایت حافظه رم DDR5-4800MHz، 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی M.2 PCIe 4.0 SSD، چهار اسپیکر دالبی اتموس، وای فای 6E و بلوتوث 5.2 می شود. ضمن اینکه این لپ تاپ به دو پورت USB-A 3.2 (Gen 2) و پورت های USB-C 3.2، HDMI 2.0b، جک 3.5 میلی متری صدا و کارت خوان میکرو SD مجهز است. مشخصات این لپ تاپ به گونه ای است که گیمرها از همین حالا برای عرضه آن لحظه شماری می کنند!

منبع: windowscentral