به تازگی شاهد معرفی چند مدل جدید از لپ تاپ های سری Zenbook ایسوس بوده ایم. در حالی که تمام نگاه ها به مدل های پرچم دار Zenbook Pro 16X OLED و Zenbook Pro 14 Duo OLED جلب شده، اما یک نکته جالب نیز در این سری از لپ تاپ ها دیده می شود! ایسوس قصد دارد تا اولین لپ تاپ 17 اینچی از خانواده Zenbook را به بازار عرضه کند!

با اولین لپ تاپ 17 اینچی سری Zenbook ایسوس بیشتر آشنا شوید

این لپ تاپ جدید که Zenbook Pro 17 نام دارد، با مدل UM6702 عرضه می شود و دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی است. صفحه نمایش این لپ تاپ ایسوس از نسبت تصویر 16:9 بهره می برد و حداکثر رزولوشن آن برابر با 2560x1440 (QHD) خواهد بود. همچنین این صفحه نمایش محدوده رنگ 100% DCI-P3 را پوشش می دهد و از رفرش ریت عالی 165 هرتز بهره می برد. دیگر مشخصات صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 17 شامل سازگاری با فناوری دالبی ویژن و مجهز بودن به گواهینامه Pantone می شود.

اما مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ شامل پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX می شود. البته امکان سفارش این لپ تاپ با پردازنده های رده پایین تر نیز وجود دارد. به هر حال ما در این بخش مشخصات مدل رده بالای این پردازنده را معرفی می کنیم. بر همین اساس، این لپ تاپ به کارت گرافیک NVIDIA RTX 3050 مجهز خواهد بود و در آن از 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 با فرکانس 6400 مگاهرتز استفاده شده است. همچنین این لپ تاپ دارای 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع M.2 PCIe 4.0 SSD است.

با اولین لپ تاپ 17 اینچی سری Zenbook ایسوس بیشتر آشنا شوید

در رابطه با پورت های لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 17 هم باید به این نکته اشاره شود که این مدل به پورت USB-A 4.0، دو پورت USB-A 3.2 Gen 2، پورت HDMI 2.0 و درگاه کارت حافظه SD مجهز است. همچنین برای این مدل جک صدای 3.5 میلی متری در نظر گرفته شده است. مجهز بودن به پورت USB 4.0 یکی از مزایای این لپ تاپ است که بالاترین سرعت در انتقال دیتا و اتصال به تجهیزات جانبی را به ارمغان می آورد.

لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 17 از وای فای 6E بهره می برد و به دوربین جلوی 1080p مجهز است. ضمن اینکه این لپ تاپ دارای اسپیکرهای سازگار با فناوری دالبی اتموس و میکروفون مجهز به قابلیت حذف نویز هوشمند است. دیگر مشخصات این لپ تاپ شامل حسگر اثر انگشت و باتری 76 وات ساعتی می شود. هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان شارژدهی باتری این لپ تاپ منتشر نشده است.

با اولین لپ تاپ 17 اینچی سری Zenbook ایسوس بیشتر آشنا شوید

لپ تاپ Zenbook Pro 17 ایسوس 18.9 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن برابر با 2.2 کیلوگرم است. این میزان وزن و ضخامت برای یک لپ تاپ 17 اینچی کاملاً مناسب به نظر می رسد و می توان آن را از این لحاظ با مدل های 15.6 اینچی یکسان دانست! پس برای حمل این لپ تاپ بزرگ، کار سختی پیش رو نخواهید داشت. به هر حال به نظر می رسد که کم کم باید به اولین عضو 17 اینچی لپ تاپ های خانواده Zenbook خوش آمد بگوییم!

منبع: windowscentral