مطابق انتظار، خبرهای جذاب و متنوعی از مراسم WWDC 2022 اپل در حال انتشار است! پس از معرفی نسخه های جدید MacBook Air و MacBook Pro، سیستم عامل iOS 16 و watchOS 9 این بار نوبت به نسخه آپگرید شده سیستم عامل macOS رسیده است. این سیستم عامل جدید که macOS Ventura نام دارد، به زودی برای نصب بر روی تمامی دستگاه های مک در هر جای دنیا ارائه خواهد شد.

سیستم عامل جدید macOS Ventura در مراسم WWDC 2022 معرفی شد

بسیاری از ویژگی های سیستم عامل مک در macOS Ventura ارتقا پیدا کرده است. به عنوان مثال یک ابزار مدیریت پنجره جدید و قابلیت سازماندهی اتوماتیک پنجره ها به این سیستم عامل اضافه شده که به شما اجازه می دهد تا تمام تمرکز خود را بر روی اپلیکیشنی که در حال کار با آن هستید معطوف کنید و هیچ عاملی باعث حواس پرتی شما نشود. اکنون پنجره ها به صورت عمودی در سمت چپ صفحه نمایش قرار می گیرند و حتی می توانید آنها را با یکدیگر جفت (pair) کرده و اپلیکیشن ها را به صورت گروهی باز کنید.

سیستم عامل جدید macOS Ventura در مراسم WWDC 2022 معرفی شد

برنامه جستجوی Spotlight نیز در macOS Ventura آپدیت شده و یک قابلیت جدید به نام Live Search را برای نگاه سریع به فایل ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این قابلیت جدید به خصوص برای یافتن عکس مورد نظر شما در لیست نتایج جستجو کاربرد بالایی دارد. همچنین شما می توانید در Spotlight از تایمر استفاده کرده و به اطلاعات و نتایج دقیق تری از جستجوی خود دست پیدا کنید.

به اپلیکیشن Mail در macOS Ventura قابلیت های ارسال پیام برنامه ریزی شده (Schedule Send) و لغو ارسال (Undo Send) اضافه شده است. همچنین می توانید بر روی پیام هایی که قصد دارید در آینده به آنها بازگردید، یک ریمایندر ایجاد کنید. جستجو در میان پیام های دریافتی در Mail نیز یک آپدیت بزرگ دریافت کرده که برای iPad و iPhone عرضه خواهد شد.

سیستم عامل جدید macOS Ventura در مراسم WWDC 2022 معرفی شد

مرورگر Safari به یک ویژگی جدید مجهز شده که به شما امکان می دهد تا Shared TabGroups (تب های گروه بندی شده با قابلیت به اشتراک گذاری) ایجاد کنید و آنها را به سایر افراد ارسال نمایید. قابلیت جدید Passkey نیز با بهره بردن از متدهای امنیتی بیومتریک و رمزنگاریِ ایجاد شده توسط Touch ID و Face ID، سبب ارتقای امنیت این مرورگر در برابر تهدیدهای فیشینگ شده است.

با عرضه سیستم عامل macOS Ventura، تجربه گیمینگ بر روی یک دستگاه مک نیز ارتقا پیدا خواهد کرد! اپل یک ویژگی جدید به بنام MetalFX Upscaling را اضافه کرده که باعث ارتقای کیفیت بازی ها به صورت خودکار می شود. در واقع اپل این ویژگی را در پاسخ به قابلیت DLSS انویدیا به سیستم عامل خود اضافه کرده است. این ویژگی جدید برای اولین بار در بازی No Man’s Sky که به زودی برای مک عرضه می شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که اپل یک API جدید به نام Fast Resource Loading نیز ارائه داده که سرعت لود منابع مورد نیاز برای اجرای بازی را نسبت به قبل افزایش می دهد.

سیستم عامل جدید macOS Ventura بر روی تمامی دستگاه های مک اپل قابل نصب است و به زودی زمان عرضه نسخه نهایی آن اعلام خواهد شد.

منبع: imore