شرکت SK Hynix اعلام کرده است که حافظه ذخیره سازی Platinum P41 PCIe 4.0 NVMe SSD در دسترس قرار گرفته است. در این سری از حافظه های ذخیره سازی از جدیدترین تکنولوژی های این شرکت استفاده شده که منجر به بالاترین سرعت در دسترسی به اطلاعات شده است. این حافظه SSD برای استفاده گیمرها و تولید کنندگان محتوا طراحی شده و در نسخه های 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت راهی بازار شده اند.

شرکت SK Hynix سریع ترین حافظه SSD خود را با نام Platinum P41 معرفی کرد

این حافظه SSD را می توان بهترین اس اس دی شرکت SK Hynix دانست که از استاندارد PCIe 4.0 پشتیبانی می کند. مطابق با اعلام این شرکت، حافظه ذخیره سازی جدید Platinum P41 دارای سرعت خواندن ترتیبی اطلاعات به میزان 7000 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی اطلاعات به میز ان 6500 مگابایت در ثانیه است که سرعت فوق العاده ای به شمار می آید!

نکته کلیدی دیگر در رابطه با این حافظه SSD، استقامت و طول عمر عالی آن تا 1200 TBW است. شرکت SK Hynix توانسته با استفاده از یک کنترلر داخلی به نام “Aries”، استقامت این حافظه ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

شرکت SK Hynix سریع ترین حافظه SSD خود را با نام Platinum P41 معرفی کرد

شرکت SK Hynix اعتقاد دارد که حافظه های سری Platinum P41 «توانایی پشتیبانی از بالاترین پهنای باند استاندارد PCIe Gen4 برای کارهای محاسباتی» را دارد. یکی از مقامات بلند پایه این شرکت در این رابطه عنوان کرده: «حافظه P41 تکنولوژی های فعلی ما در زمینه مصرف بهینه انرژی و پایداری عملکرد را به ارث برده است. این تکنولوژی ها برای مدت زیادی است که در محصولات ما مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را پس داده اند. به طوری که کاربران از عملکرد عالی محصولات جدیدتر ما اطمینان کامل دارند».

باید به این نکته هم اشاره کنیم که حافظه ذخیره سازی اس اس دی Platinum P41 از سرعت تصادفی خواندن اطلاعات 1400K IOPS و سرعت تصادفی نوشتن اطلاعات 1300K IOPS بهره می برد که در میان حافظه های سازگار با استاندارد PCIe 4.0 جزء بالاترین سرعت ها به حساب می آید. در این میان باید به طول عمر 1.5 میلیون ساعتی MTBF این حافظه اس اس دی اشاره کنیم که مانند گیلاس روی کیک است و مشخصات چشمگیر این حافظه را تکمیل می کند! پس این SSD سرعت را در کنار استقامت به کاربران خود هدیه می دهد!

شرکت SK Hynix سریع ترین حافظه SSD خود را با نام Platinum P41 معرفی کرد

توجه داشته باشید که حافظه ذخیره سازی Platinum P41 با فرم فاکتور M.2 2280 عرضه شده و بر روی انواع مادربردهای جدید و به روز قابل نصب است. به خصوص این حافظه اس اس دی برای راه اندازی سیستم های گیمینگ کارایی بالایی دارد و می توان آن را بر روی مادربردهای گیمینگ برندهای مختلف نصب کرد. با اینکه این حافظه SSD ماندگاری اطلاعات را به طور کامل تضمین می کند، اما شرکت SK Hynix به منظور اطمینان کامل کاربران از صحت عملکرد این حافظه اس اس دی، آن را با ضمانت 5 ساله راهی بازار می کند. لازم به ذکر است که هنوز اخباری در رابطه با قیمت نهایی این محصول منتشر نشده است.

منبع: windowscentral