در ماه های گذشته برخی از مشخصات تبلت اقتصادی جدید Nokia T10 منتشر شده بود اما در حال حاظر نوکیا این تبلت را معرفی کرده است. این تبلت به عنوان جانشین مدل T20 عرضه می شود که سال گذشته به بازار آمده بود. اما نسبت به مدل قبلی، سایز کوچکتری دارد و مشخصات فنی آن کمی رده پایین تر است. همچنین تبلت نوکیا T10 نسبت به مدل T20 ارزان قیمت تر است. بیایید به مشخصات این تبلت نگاه دقیق تری بیندازیم.

نوکیا تبلت اندرویدی T10 را با صفحه نمایش 8 اینچ معرفی کرد

برای شروع بیایید صفحه نمایش تبلت نوکیا T10 را بررسی کنیم. صفحه نمایش این تبلت از نوع LCD با رزولوشن HD (معادل با 1280x800 پیکسل) است و 8 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش می تواند به حداکثر میزان روشنایی 450 nits دست پیدا کند. همچنین این صفحه نمایش موفق به اخذ گواهینامه Netflix HD شده است. بنابراین می توانید از آن برای تماشای ویدئو با بهترین کیفیتی که دستگاهتان ارائه می دهد، استفاده کنید.

درون بدنه تبلت نوکیا T10 شاهد استفاده از چیپست Unisoc T606 هستیم. همچنین این تبلت با پیکربندی حافظه شامل 3GB/4GB رم و 32GB/64GB حافظه ذخیره سازی عرضه می شود. البته در حال حاضر فقط نسخه 3GB+32GB در برخی بازارها در دسترس قرار گرفته است. خوشبختانه برای تبلت نوکیا T10 درگاه کارت حافظه microSD نیز در نظر گرفته شده که از طریق آن می توانید ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن را تا 512 گیگابایت هم ارتقا دهید.

بر روی پنل پشتی تبلت نوکیا T10 یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED قرار دارد. این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است و توانایی ضبط ویدئوهای 1080p را دارد. دوربین جلوی این تبلت نیز از رزولوشن 2 مگاپیکسل بهره می برد و برای برقراری تماس تصویری با کیفیت معمولی می توان بر روی آن حساب باز کرد. البته از این دوربین انتظار ثبت سلفی های جذاب را نداشته باشید!

نوکیا تبلت اندرویدی T10 را با صفحه نمایش 8 اینچ معرفی کرد

با توجه به اینکه بدنه این تبلت اندرویدی نوکیا از پلاستیک ساخته شده و این دستگاه از درجه حفاظتی IPX2 برخوردار است، بهتر است تا از آن در نزدیکی آب یا در شرایط محیطی سخت استفاده نکنید! باید به این نکته هم اشاره کنیم که باتری این تبلت 5250 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و می تواند دستگاه را تا یک روز روشن نگه دارد. ضمن اینکه تبلت نوکیا T10 به پورت شارژ USB-C مجهز است و از فست شارژ 10 وات پشتیبانی می کند.

سیستم عامل تبلت نوکیا T10 اندروید 12 است و بر روی این دستگاه سرویس های Google Kids Space و Google Enertainment Space به صورت پیش فرض نصب شده است. نوکیا تضمین کرده است که دو آپدیت اصلی سیستم عامل برای این تبلت عرضه شود. پس این دستگاه از اندروید 14 هم پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این تا سه سال آپدیت های امنیتی به صورت ماهانه برای این تبلت عرضه می شوند.

دیگر مشخصات کلیدی تبلت T10 شامل بلوتوث نسخه 5.0، GPS، وای فای دو بانده (2.4 و 5.0 گیگاهرتز)، اسپیکرهای استریوی دو گانه و جک هدفون 3.5 میلی متری می شود.

نوکیا تبلت اندرویدی T10 را با صفحه نمایش 8 اینچ معرفی کرد

نوکیا تبلت T10 را در دو نسخه عرضه می کند: یک نسخه مجهز به وای فای و یک نسخه LTE. نسخه دوم از یک سیم کارت سایز نانو پشتیبانی می کند که البته جایگاه قرارگیری آن با اسلات کارت حافظه مشترک است. همچنین این نسخه به حسگر مجاورت هم مجهز است تا در هنگام نزدیک کردن آن به صورت در هنگام مکالمه، مشکلی ایجاد نشود.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت نوکیا T10 به شتاب سنج و حسگر سنجش نور محیط برخوردار است و با وزن 375 گرم و ابعاد 208x123.2x9 میلی متر عرضه شده است. قیمت نسخه وای فای این تبلت با پیکربندی حافظه 3GB+32GB برابر با 159 دلار است.

منبع: androidheadlines