یک خبر هیجان انگیز برای طرفداران تبلت های اندرویدی: گوگل پس از هفت سال به این بازار برگشته و یک تبلت جدید Pixel را معرفی کرده است! از این تبلت که با نام ساده Pixel Tablet معرفی شده، در مراسم Google I/O 2022 رونمایی شده است. گوگل اعلام کرده است که تبلت اندرویدی جدید خود را در سال 2023 به بازار عرضه خواهد کرد.

به تبلت Pixel، اولین تبلت اندرویدی گوگل در 7 سال گذشته خوشامد بگویید!

تبلت Pixel شباهت ظاهری زیادی به نمایشگر هوشمند Google Nest Hub Max دارد. در واقع تنها تفاوت این دو دستگاه را می توان به پنل صفحه نمایش آنها مربوط دانست. تبلت قبلی گوگل Pixel Slate نام داشت که در آن از سیستم عامل Chrome OS استفاده شده بود. این دستگاه جدید، اولین تبلت اندرویدی گوگل است که از زمان عرضه دستگاه قدیمی Pixel C در سال 2015 از آن رونمایی می شود.

در حال حاضر اطلاعات نسبتاً اندکی در رابطه با مشخصات فنی تبلت Pixel در دسترس قرار گرفته است. در ابتدا باید بگوییم که این تبلت از تراشه شخصی سازی شده Tensor Silicon بهره می برد. این احتمال وجود دارد که گوگل از نسل دوم این تراشه در تبلت Pixel استفاده کند. چرا که پیش از این اعلام شده بود که نسل دوم تراشه Tensor در گوشی های سری Pixel 7 که در اواخر سال جاری به بازار عرضه می شوند، استفاده خواهد شد.

به تبلت Pixel، اولین تبلت اندرویدی گوگل در 7 سال گذشته خوشامد بگویید!

در ویدئوی تیزر معرفی Pixel Tablet به دوربین جلوی آن نیز پرداخته شده است. آن طور که در این ویدئو مشاهده می شود، دوربین در وسط قاب افقی قرار گرفته و از این بابت این دستگاه شباهت زیادی به تبلت های سری Galaxy Tab S سامسونگ دارد. جالب اینجاست که این نوع طراحی هیچ گونه شباهتی به آیپدهای اپل ندارد! دوربین جلوی تبلت پیکسل به دلیل قرارگیری در مرکز قاب، تصاویر طبیعی تری را در هنگام تماس تصویری ارائه می دهد. بر روی پنل پشتی این تبلت نیز یک دوربین، پورت USB-C، دو اسپیکر و یک دکمه ساده برای تنظیم ولوم صدا تعبیه شده است.

به تبلت Pixel، اولین تبلت اندرویدی گوگل در 7 سال گذشته خوشامد بگویید!

همان طور که می توان انتظار داشت، از آنجا که Pixel Tablet یک تبلت اندرویدی از جانب گوگل است، احتمالاً از رابط کاربری Material You در آن بهره برده می شود. این رابط کاربری پیش از این در گوشی های پیکسل استفاده شده و توانسته رضایت بالای کاربران را جلب کند. طرفداران گوگل منتظر هستند تا ببینند چه تعداد از ویژگی ها و قابلیت های سیستم عامل Android 12L در این تبلت مورد استفاده قرار می گیرد. البته زمان عرضه اندروید 13 نزدیک است و به طور قطع سیستم عامل تبلت پیکسل به آن ارتقا پیدا می کند. ضمن اینکه مسلماً این تبلت مشکلی برای اجرای اندروید 14 هم نخواهد داشت.

به تبلت Pixel، اولین تبلت اندرویدی گوگل در 7 سال گذشته خوشامد بگویید!

جای نا امیدی است که گوگل به تاریخ دقیق عرضه تبلت پیکسل اشاره ای نکرده است! فقط اشاره شده که این تبلت در سال 2023 به بازار می آید. همچنین هیچ دیدی نسبت به قیمت این دستگاه نداریم. به هر حال با توجه به اینکه تبلت پیسکل یک مدل بالا رده است، احتمالاً چندان ارزان قیمت نخواهد بود!

منبع: androidauthority