ایرفون های سری Elite برند جبرا یکی از پرطرفدارترین ایرفون های وایرلس ارائه شده از جانب این شرکت به حساب می آیند. این ایرفون های وایرلس با ویژگی حذف نویز فعال (ANC) شناخته می شوند و از بهترین مدل ها در میان ایربادهای TWS در این زمینه هستند. از جمله پرطرفدارترین و با کیفیت ترین ایربادهای موجود در این سری می توان به Elite 3 و Elite 4 Active اشاره کرد. اکنون به نظر می رسد که جبرا قصد دارد تا یک عضو جدید دیگر را به این ایربادهای TWS اضافه کند. این عضو Elite 5 نام دارد.

ایربادز جبرا Elite 5 با قابلیت حذف نویز فعال معرفی شد

این خبر از جانب افشاگری به نام رولند کواندت مطرح شده است. این شخص اخیراً چند عکس از ایربادز Jabra Elite 5 نیز منتشر کرده است. این طور که انتظار می رود، این ایربادز جایی بین مدل های میان رده و پرچم داری مانند Elite 7 Active و Elite 7 Pro قرار خواهد گرفت.

مطابق با عکس های منتشر شده، این ایربادز جدید شباهت زیادی به مدل های Elite 3 و Elite 4 Active دارد. این عکس ها شامل یک جفت ایرباد به همراه کیس شارژر آنها می شود و جزئیات زیادی از آنها مشخص نیست. به هر حال نمی توان به قطعیت گفت که Elite 5 به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از مدل های قبلی عرضه می شود یا یک ایربادز جدید با ویژگی های کاملاً متفاوت خواهد بود. در عکس ایربادز Elite 5 یک جایگاه اسپیکر با توری فلزی نیز دیده می شود که یا برای میکروفون است یا برای قابلیت کاهش نویز فعال تعبیه شده است. از این لحاظ این ایربادز شباهتی نسبی به مدل Elite 3 دارد.

ایربادز جبرا Elite 5 با قابلیت حذف نویز فعال معرفی شد

ایربادز جبرا Elite 5 همانند مدل های Elite 3 و Elite 4 Active به درایورهای 6 نانومتری مجهز است. در عکس منتشر شده از این ایربادز در مجموع شش میکروفون دیده می شود که نشان از کیفیت صدای ایده آل این دستگاه در هنگام مکالمه دارد. به طوری که می توان بر روی این ایربادز برای مکالمه در محیط های شلوغ و پر ازدحامی مانند خیابان، اتوبوس یا مترو هم حساب ویژه ای باز کرد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ایربادز Elite 5 دارای درجه حفاظتی IP55 است و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ آب دارد. همچنین شارژ کامل باتری آن برای هفت ساعت پلی بک مداوم کافی خواهد بود. طول عمر باتری این ایربادز در کنار کیس شارژر به 28 ساعت هم می رسد.

ایربادز جبرا Elite 5 با قابلیت حذف نویز فعال معرفی شد

برای اتصال ایربادز جبرا Elite 5 به دستگاه های دیگر می توانید از بلوتوث 5.2 (با قابلیت اتصال چند نقطه ای) استفاده کنید. همچنین این ایربادز از طریق رابط USB Type-C به کیس شارژر خود متصل می شود. بر روی هر یک از ایربادهای الیت 5، دکمه های لمسی قرار دارد که برای استفاده از دستیارهای صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت می توان از آنها بهره برد. این طور که در عکس ها مشخص است، همراه این ایربادز یک کابل USB Type-C به همراه سه سری در سایزهای مختلف ارائه می شود.

شرکت جبرا در رابطه با رنگ بندی، زمان عرضه و قیمت ایربادز Elite 5 هنوز اطلاعاتی ارائه نداده است.

منبع: androidcentral