سامسونگ به تازگی یک دستگاه جدید به خانواده گوشی های اقتصادی سری F خود با نام Galaxy F23 5G اضافه کرده است. همانند دیگر گوشی های سری Galaxy F، این گوشی جدید نیز تماماً جدید نیست و می توان آن را نسخه اقتصادی گوشی Galaxy M23 دانست. نکته جالب در این زمینه این است که سامسونگ انتظار دارد تا گوشی گلکسی F23 5G بتواند به رقیبی جدی برای گوشی شیائومی Redmi Note 11 تبدیل شود.

سامسونگ گوشی Galaxy F23 5G را برای رقابت با گوشی شیائومی Redmi Note 11 راهی بازار کرد

اما مشخصات ظاهری و فنی گوشی سامسونگ گلکسی F23 5G چیست؟ ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع Infinity-U است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز را ارائه می دهد و توسط شیشه Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود.

در گوشی گلکسی F23 5G، از چیپست کوالکوم اسنپ دراگون 750G استفاده شده که پیش از این در بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی موجود در بازار مورد استفاده قرار گرفته بود. در واقع این گوشی اولین مدل از گوشی های سری F سامسونگ است که از این تراشه نسبتاً قوی قدرت می گیرد

در بخش دوربین باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی جدید دارای ماژول دوربین سه گانه بر روی پنل پشتی خود است. دوربین های این گوشی از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و شوتر ماکروی 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین دوربین سلفی این گوشی از رزولوشن 8 مگاپیکسل بهره می برد و عملکردی ایده آل برای ثبت سلفی و تماس ویدئویی ارائه می دهد.

سامسونگ گوشی Galaxy F23 5G را برای رقابت با گوشی شیائومی Redmi Note 11 راهی بازار کرد

نکته قابل توجه در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی F23 5G این است که در این مدل از باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. این باتری از طریق فناوری فست شارژ با توان 25 وات به صورت کابلی شارژ می شود. در بخش نرم افزاری نیز این گوشی حرف های زیادی برای گفتن دارد و همراه با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می شود. سامسونگ تضمین کرده است که این گوشی دو آپدیت اصلی سیستم عامل را دریافت می کند و برای چهار سال آپدیت های امنیتی برای آن عرضه خواهد شد.

گوشی سامسونگ Galaxy F23 5G از تاریخ 16 مارچ 2022 در کشور هند قابل سفارش خواهد بود. قیمت ابتدایی این گوشی حدود 228 دلار برای نسخه 4GB/128GB و حدود 240 دلار برای نسخه 6GB/128GB است. سازگاری این گوشی با شبکه ارتباطی 5G یکی دیگر از ویژگی های کاربردی آن است که برای یک گوشی اقتصادی یک نقطه قوت به حساب می آید. در واقع اکنون کاربران می توانند با پرداخت هزینه ای اندک برای خرید یک گوشی اقتصادی، از مزایا و سرعت عالی شبکه ارتباطی 5G بهره مند شوند. با توجه به این ویژگی، می توان انتظار داشت که کاربران از گوشی گلکسی F23 5G استقبال خوبی به عمل آورند و سامسونگ بتواند از فروش این گوشی به سود قابل توجهی دست پیدا کند.

منبع: androidcentral