سامسونگ در سکوت خبری دو مدل جدید به گوشی های اقتصادی سری A خود اضافه کرده است. یکی از این گوشی ها Galaxy A23 نام دارد که به عنوان نسخه جدید گوشی A22 معرفی شده است. همچنین سامسونگ از نسخه 4G گوشی Galaxy A13 5G رونمایی کرده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A23 با دوربین 50 مگاپیکسلی، یکی از کاربردی ترین گوشی های میان رده است!

گوشی گلکسی A23 به صفحه نمایش 6.6 اینچی FHD+ از نوع LCD مجهز است. این صفحه نمایش که بر روی آن از شیشه Gorilla Glass 5 استفاده شده، دارای نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز است. این مورد یک قدم رو به عقب نسبت به نسخه های قبلی به شمار می آید که در آنها از صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز و رزولوشن HD+ استفاده شده بود!

با وجود اینکه هنوز سامسونگ هنوز به نام چیپست به کار رفته در این گوشی موبایل اقتصادی اشاره ای نکرده، اما کارشناسان معتقدند که در این گوشی از پردازنده هشت هسته ای با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز استفاده خواهد شد. همچنین به احتمال بسیار زیاد در این گوشی 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به کار خواهد رفت.

گوشی سامسونگ گلکسی A23 با دوربین 50 مگاپیکسلی، یکی از کاربردی ترین گوشی های میان رده است!

پنل پشتی گوشی Galaxy A23 محل قرار گرفتن ماژول دوربین آن است. ماژول دوربین این گوشی به سنسور اصلی 50 مگاپیکسل، یک لنز اولترا واید با رزولوشن 5 مگاپیکسل، یک شوتر ماکرو 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسل مجهز است. همچنین این گوشی دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که در بریدگی V شکل بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گوشی به باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است و از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند. از این جهت این گوشی در زمره بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی قرار خواهد گرفت.

همان طور که اشاره شد، شرکت پر فروش سامسونگ نسخه 4G گوشی Galaxy A13 5G را نیز معرفی کرده است. این گوشی شباهت زیادی به گلکسی A23 دارد و در آن از صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن FHD+ استفاده شده است. همچنین این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است و از فناوری فست شارژ 25 وات پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این گوشی از پردازنده هشت هسته ای (2.2 گیگاهرتز + 2.0 گیگاهرتز) برخوردار است و در آن از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A23 با دوربین 50 مگاپیکسلی، یکی از کاربردی ترین گوشی های میان رده است!

هر دو گوشی Galaxy A23 و A13 (4G) به سنسور اثر انگشت در قسمت کناری بدنه مجهز هستند و به صورت پیش فرض همراه با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 ارائه می شود. با این وجود باید به این نکته اشاره کنیم که سامسونگ هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضه این گوشی ها به بازار اعلام نکرده است. پیش بینی می شود که این گوشی ها به خصوص در بازار کشورهای دارای تورم بالا، با استقبال خوبی مواجه شوند و بازار گوشی های اقتصادی و میان رده مجدداً در این کشورها داغ شود.

اطلاعات بیشتر 

منبع: androidcentral