شرکت فنلاندی HMD Global در سکوت خبری، گوشی G21 را معرفی کرده است. این گوشی موبایل هوشمند به عنوان جایگزین گوشی Nokia G20 شناخته می شود که در ماه آوریل سال 2021 به بازار عرضه شده بود. با وجود اینکه این گوشی آپدیت چندان بزرگی دریافت نکرده، اما از لحاظ طراحی ارتقا پیدا کرده و قاب باریک تری دارد.

جدیدترین گوشی اقتصادی اندرویدی نوکیا دارای دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری با شارژدهی 3 روزه است

گوشی نوکیا G21 اولین گوشی سری G شرکت HMD Global است که در آن از صفحه نمایش با رفرش ریت بالا استفاده شده است. این گوشی به صفحه نمایش 5.6 اینچی HD+ مجهز شده که دارای نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتز است. از این جهت می توان این گوشی را در زمره بهترین گوشی های اقتصادی اندرویدی موجود در بازار دانست. همچنین این انتخاب در اختیار کاربر خواهد بود که رفرش ریت صفحه نمایش گوشی G21 را بر روی 60 هرتز تنظیم کند تا مصرف باتری آن کمتر شود.

گوشی Nokia G21 از تراشه 12 نانومتری Unisoc T606 قدرت می گیرد که یک آپگرید اساسی نسبت به تراشه Heilo G35 (به کار رفته در نوکیا G20) به شمار می آید. این تراشه به دو هسته Arm Cortex-A75 و شش هسته A55 مجهز است. همچنین در این گوشی از حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شده است.

جدیدترین گوشی اقتصادی اندرویدی نوکیا دارای دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری با شارژدهی 3 روزه است

نکته کلیدی دیگر در رابطه با گوشی نوکیا G21، مجهز بودن آن به باتری حجیم 5050 میلی آمپر ساعتی است که مطابق با ادعای شرکت سازنده، با یک بار شارژ برای سه روز قابل استفاده خواهد بود. زمانی که شارژ باتری این گوشی به پایان رسید، می توانید آن را با فناوری فست شارژ 18 واتی شارژ کنید. متأسفانه در جعبه این گوشی فقط شارژر 10 واتی قرار گرفته است و شارژر 18 واتی باید جداگانه تهیه شود.

با وجود اینکه نسل قبلی این گوشی دارای دوربین چهارگانه بود، گوشی Nokia G21 از ماژول دوربین سه گانه بهره می برد. دوربین های این گوشی شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی بنا به دلایلی از این گوشی حذف شده است.

جدیدترین گوشی اقتصادی اندرویدی نوکیا دارای دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری با شارژدهی 3 روزه است

نا امیدی بزرگ در رابطه با این گوشی به بخش نرم افزاری آن مربوط می شود. این گوشی به طور پیش فرض همراه با سیستم عامل اندروید 11 عرضه می شود. این در حالی است که HMD Global پیش از این به کاربران خود اعلام کرده بود که «برای اندروید 12 آماده باشید!». اعلام شده است که این گوشی دو آپدیت اصلی اندروید را دریافت می کند و آپدیت های امنیتی تا سه سال برای آن عرضه می شوند.

این طور که اعلام شده، گوشی نوکیا G21 «به زودی» عرضه می شود و در ابتدا راهی بازارهای کشورهای اروپایی خواهد شد. قیمت ابتدایی این گوشی 170 یورو اعلام شده است. همچنین این گوشی در رنگ های آبی و مشکی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: androidcentral