کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در تاریخ 7 ژوئن 2021 (17 خرداد 1400) به صورت مجازی برگزار شد و اپل در این کنفرانس پیش نمایشی از سیستم عامل iOS 15 را معرفی کرده است. این سیستم عامل متعاقب iOS 14 که سال گذشته ارائه شده بود، عرضه شده و پیش بینی می شود که همراه با آیفون 13 به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گیرد.

اپل بالاخره iOS 15 را معرفی کرد! چه تغییراتی در این آپدیت جدید در FaceTime ایجاد شده است؟

iOS 15 از مجموعه ای از ویژگی های جدید، ارتقای عملکرد و باز تعریف برخی قواعد اصلی تشکیل شده است. به عنوان مثال در این آپدیت جدید به FaceTime ویژگی های کاربردی اضافه شده و این اپلیکیشن را بیش از پیش به Zoom شبیه کرده است! از جمله این ویژگی ها می توان به ایجاد لینک هایی اشاره کرد که به کاربران اندروید و ویندوز اجازه می دهد تا از طریق مرورگر به یک تماس ویدئویی FaceTime ملحق شوند. همچنین در آپدیت جدید می توانید به سادگی نوتیفیکیشن های کم اهمیت را مدیریت کرده و خود را از دست آنها نجات دهید! لازم به ذکر است که اکنون شما می توانید در یک تماس FaceTime، به همراه دوستان یا اعضای خانواده تان به تماشای ویدئو یا گوش دادن به موسیقی بپردازید. از دیگر ویژگی های جدید اضافه شده در iOS 15 باید به Live Text اشاره کنیم که در واقع نسخه اپل قابلیت Google Lens است.

آپدیت iOS 15 حول چهار محور اساسی بنا شده است: کانکت بودن، حفظ تمرکز، استفاده از هوش و ماجراجویی! در این بخش قصد داریم تا ویژگی های جدید FaceTime را که در آپدیت iOS 15 به آن اضافه شده، بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

FaceTim در iOS 15 از اندروید و ویندوز پشتیبانی می کند

FaceTim در iOS 15 از اندروید و ویندوز پشتیبانی می کند

FaceTime اپلیکیشن اختصاصی اپل است که برای برقراری تماس های ویدئویی و صوتی کاربرد دارد. در طول سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا استفاده از این اپلیکیشن بیش از گذشته بوده و بسیاری از کاربران برای تماس های شخصی و کاری از آن استفاده کرده اند. البته اپلیکیشن هایی مانند Skype و Zoom از محبوبیت بیشتری برخوردار بودند و FaceTime به دلیل محدودیت هایی که داشت، عملاً از این دو اپلیکیشن عقب افتاده بود. به همین دلیل این اپلیکیشن در iOS 15 آپدیت بزرگی دریافت کرده و از جهات بسیاری به Zoom شبیه شده است.

یکی از مهندسان نرم افزار بلند پایه اپل در این رابطه اظهار کرده که هدف از آپدیت FaceTime در iOS 15 ایجاد حس طبیعی تر و راحتی بیشتر کاربر در هنگام استفاده از آن بوده است. شما اکنون می توانید تماس های FaceTime را زمان بندی کنید و لینک های پیشرفته در آن ایجاد نمایید. لینک های FaceTime می توانند از طریق دستگاه های اپل یا مرورگر گوشی های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی مورد استفاده قرار گیرند.

رابط کاربری تماس های ویدئویی FaceTime نیز تغییر کرده و دیگر در آن خبری از کاشی های دارای سایز رندوم نیست. این کاشی ها با مربع هایی هم اندازه جایگزین شده اند که به صورت ردیفی در کنار هم قرار می گیرند. این نوع طراحی باعث می شود تا کاربر بتواند تمرکز بیشتری بر روی تصویر مخاطب خود در هنگام تماس ویدئویی داشته باشد. ضمن اینکه به FaceTime در iOS 15 حالت پرتره نیز اضافه شده است. این ویژگی همانند حالت پرتره در قسمت عکس های گوشی های آیفون عمل می کند و باعث تار شدن پس زمینه در هنگام تماس ویدئویی می شود.

همچنین ابزارهای جدیدی برای بهبود ارتقای کیفیت صدا در FaceTime در نظر گرفته شده است. اکنون این اپلیکیشن از صدای فضایی (Spatial Audio) در تماس پشتیبانی می کند که باعث می شود تا دوستان و خانواده شما صدای واضح و کاملاً طبیعی شما را بشنوند. اکنون میکروفون دستگاه شما حساس تر شده اند و می توانند تا صدای شما را از صداهای محیطی تفکیک و ایزوله کنند.

از طریق FaceTime در iOS 15 به تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بپردازید

از طریق FaceTime در iOS 15 به تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بپردازید

ویژگی جدید دیگری که در iOS 15 به FaceTime اضافه شده، SharePlay نام دارد و به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش، موسیقی یا ویدئوهای مورد نظر خود را طی یک تماس ویدئویی با دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال در حال یک تماس در FaceTime، می توانید یک آهنگ از Apple Music پخش کنید و در طول تماس به همراه دوست خود به آن گوش دهید! این ویژگی با سرویس های مختلف مانند Apple TV Plus، TikTok، Disney Plus، HBO Max، Hulu و سرویس های دیگر سازگار است. ضمن اینکه توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند از API قابلیت SharePlay در اپلیکیشن های خود استفاده کنید. آیا می توان امید داشت که یوتیوب هم از این API استفاده کند؟!

منبع: cnet