اپل در مراسمی که به تازگی برگزار کرد، از گوشی های سری آیفون 14 و ساعت های هوشمند جدید اپل واچ سری 8 رونمایی کرده است. اما این همه ماجرا نبوده و هدفون جدید اپل ایرپادز پرو 2 نیز به صورت رسمی در این مراسم رونمایی شده است!

اپل تأیید کرده است که ایرفون وایرلس جدید این شرکت از تاریخ 23 سپتامبر (1 مهر 1401) برای پیش خرید در دسترس قرار می گیرد. همچنین قیمت این ایرپادز جدید همانند نسل قبلی آن برابر با 250 دلار اعلام شده است. در واقع AirPods Pro 2 نسبت به مدل قبلی افزایش قیمت نداشته است!

اپل ایرپادز پرو 2 با چیپ H2، طول عمر باتری بهتر و حذف نویز بهبود یافته به صورت رسمی معرفی شد

چند ماه گذشته یکی از تحلیلگران دنیای تکنولوژی اطلاعاتی درباره مشخصات Apple AirPods Pro 2 منتشر کرده بود اما حال بیایید پس از معرفی رسمی این ایرپاد نگاهی واقعی به این ایپادز بیاندازیم. در زمینه طراحی، هدفون جدید اپل شباهت بالایی به نسل قبلی خود دارد و می توان آنها را رده بالاترین ایرپادزهای این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی دانست! ایرپادز پرو 2 از تراشه جدید H2 قدرت می گیرد و صدایی دقیق همراه با جزئیات کامل را به ارمغان می آورد.

یکی از ویژگی های جذاب ایرپادز پرو 2، قابلیت «صدای فضایی شخصی سازی شده» است! برای بهره بردن از این ویژگی، باید ایرپادز شما به آیفون مجهز به iOS 16 متصل باشد. در این حالت آیفون با استفاده از دوربین True Depth خود وضعیت قرارگیری گوش ها و سر کاربر را بررسی می کند و سپس صدای فضایی را بهینه می کند. به این ترتیب در تک تک لحظاتی که ایرپادز پرو 2 بر روی گوش شما قرار دارد، می توانید از بالاترین کیفیت صدای فضایی (Spatial Audio) بهره مند شوید.

اپل ایرپادز پرو 2 با چیپ H2، طول عمر باتری بهتر و حذف نویز بهبود یافته به صورت رسمی معرفی شد

اپل اعلام کرده است که قابلیت حذف نویز فعال و حالت ترنسپرنسی در ایرپادز پرو 2 ارتقا پیدا کرده است. این ایرپادز جدید توانایی تشخیص میزان ازدحام و سروصدای اطراف شما را دارد و حالت ترنسپرنسی را متناسب با این موضوع به صورت اتوماتیک تنظیم می کند! برای کسانی که اطلاعات زیادی در این رابطه ندارند باید بگوییم که با قرار دادن ایرپادز پرو 2 بر روی حالت ترنسپرنسی، می توانید در حالیکه ایرفون بر روی گوشتان قرار دارد صداهای اطرافتان را نیز بشنوید. در رابطه با حذف نویز نیز اپل اعلام کرده این قابلیت در ایرپادز پرو 2 در مقایسه با نسل قبل، حداقل دو برابر بهتر عمل می کند.

محفظه حمل ایرپادز پرو 2 از ویژگی Find My اپل پشتیبانی می کند. به این ترتیب در مواقعی که ایرپادز خود را گم کردید، می توانید از طریق آیفون جای آن را پیدا کنید. لازم به ذکر است که ایرپادز جدید اپل به یک اسپیکر داخلی هم مجهز است که به شما کمک می کند تا آن را راحت تر پیدا کنید. این اسپیکر زمانی که از ویژگی Find My استفاده می کنید، از خود صدایی پخش می کند که باعث می شود تا محل قرارگیری ایرپادز را پیدا کنید.

اپل ایرپادز پرو 2 با چیپ H2، طول عمر باتری بهتر و حذف نویز بهبود یافته به صورت رسمی معرفی شد

اپل مدعی شده که ایرپادز پرو 2 با یک بار شارژ تا شش ساعت قابل استفاده است و در کنار کیس شارژر، طول عمر باتری آن به 30 ساعت می رسد. این ایرپادز از شارژ وایرلس پشتیبانی می کند و می توان از شارژر اپل واچ برای شارژ کردن آن بهره برد. همچنین این ایرپادز با تمام شارژرهای MagSafe مجهز به فناوری Qi سازگاری دارد. همچنین در آخر باید به این نکته نیز اشاره کنیم که چند ماه گذشته اخباری در خصوص اینکه ایرپادز پرو اپل فاقد سنسور ضربان قلب و دمای بدن است منتشر شده بود اما با این حال پیش بینی می کنیم که این موضوع باعث کم شدن جذابیت این ایرپادز نخواهد شد.

منبع: gizmochina