به تازگی تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 با برخی ارتقاهای صورت گرفته نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 در دسترس قرار گرفته است. اما این نسخه یک آپدیت اساسی نسبت به نسل فعلی به شمار نمی آید و شاید تفاوت عملکرد این دو تراشه چندان زیاد نباشد. در همین راستا کوالکوم قصد دارد تا تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را نیز با مدل نامبر SM8550 به زودی راهی بازار کند که در مقایسه با تراشه 8+ نسل 1، ارتقاهای چشمگیری پیدا کرده است! به عنوان مثال اعلام شده است که این تراشه تا 15 درصد مصرف انرژی بهینه تری خواهد داشت؛ خبری که برای تولید کنندگان گوشی هوشمند می تواند جذابیت فوق العاده بالایی داشته باشد!

تراشه Snapdragon 8 Gen 2 نسبت به نسل فعلی 15 درصد مصرف انرژی بهینه تری دارد

این اطلاعات توسط افشاگری شناخته شده به نام Ice Universe بر روی توئیتر منتشر شده است و مطابق با آن، تراشه پرچم دار جدید کوالکوم، بهینه ترین مصرف انرژی را در تعامل با سیستم عامل اندروید در سال های اخیر خواهد داشت.

این موضوع بدین معناست که طول عمر باتری دستگاه های اندرویدی افزایش پیدا می کند و دست شرکت های سازنده گوشی های هوشمند برای استفاده از صفحه نمایش روشن تر یا کامپوننت های رده بالاتر باز خواهد بود. همچنین ممکن است این کاهش مصرف انرژی، شرکت های سازنده گوشی را به این سمت هدایت کند که از باتری های کوچکتر با ظرفیت کمتر استفاده کنند و به این طریق وزن نهایی گوشی خود را کاهش دهند. البته این کم کردن وزن گوشی احتمالاً چندان زیاد نخواهد بود و تفاوت چشمگیری را ایجاد نخواهد کرد؛ با این وجود قطعاً این مسئله ارزش توجه کردن را دارد!

تراشه Snapdragon 8 Gen 2 نسبت به نسل فعلی 15 درصد مصرف انرژی بهینه تری دارد

کاهش مصرف انرژی تنها تغییر تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 نسبت به نسل فعلی نیست. انتظار می رود که پرفورمنس این تراشه نیز با ارتقای قابل توجهی مواجه شده باشد. همچنین عملکرد این تراشه در مدیریت گرما نیز باید بهبود پیدا کرده باشد. چرا که به طور کلی، گرم شدن یکی از مشکلاتی بوده که معمولاً تراشه های پرچم دار کوالکوم با آن مواجه بوده اند. البته تا به اینجا این مشکل بر روی عملکرد گوشی های هوشمند تأثیر منفی چندانی نگذاشته، اما به هر حال گزارش های متعددی در رابطه با گرم شدن بیش از حد معمول گوشی های مجهز به تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 منتشر شده است. انتظار می رود کوالکوم در نسل جدید تراشه پرچم دار خود این مشکل را برطرف کرده باشد.

مطابق با پیش بینی ها، تراشه Snapdragon 8 Gen 2 تا اواخر سال جاری راهی بازار می شود. معمولاً کوالکوم چیپ های پرچم دار جدید خود را در ماه های آخر سال عرضه می کند و به نظر می رسد که این بار نیز رفتار این شرکت به همین منوال خواهد بود. اولین گوشی های هوشمند مجهز به این تراشه، در سه ماهه نخست سال 2023 در دسترس قرار خواهند گرفت.

تراشه Snapdragon 8 Gen 2 نسبت به نسل فعلی 15 درصد مصرف انرژی بهینه تری دارد

انتظار می رود که تمام مدل های گوشی های سری گلکسی S23 در تمامی کشورها از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 قدرت بگیرند. اخیراً این خبر تأیید شده که سامسونگ در پرچم داران جدید خود فقط از این تراشه استفاده می کند و خبری از تراشه اکزینوس 2300 در آنها نخواهد بود. حتی گوشی های عرضه شده در کشورهای اروپایی نیز به تراشه جدید کوالکوم مجهز خواهند بود.

منبع: androidheadlines