تا کنون اخبار متعددی از جمله عملکرد خارق العاده دوربین های گوشی های سری Xiaomi 12S منتشر شده است. اما اکنون لازم به ذکر است که این گوشی ها به زودی راهی بازار می شوند. این سری از گوشی ها شامل سه مدل 12S، 12S Pro و 12S Ultra هستند و اطلاعات آنها به مرور زمان تکمیل شده است. اکنون می توان با نگاه دقیق تری به این گوشی ها نگاه کرد و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار داد. در این بخش مشخصات گوشی Xiaomi 12S Ultra را گرد آوری کرده ایم. بیایید به آنها نگاهی بیندازیم!

طراحی ظاهری

بر خلاف گوشی های Xiaomi 12S و 12S Pro، غول چینی دنیای تکنولوژی از گوشی مدل Ultra تصاویری به صورت رسمی منتشر نکرده است. ظاهر این گوشی تا به اینجا فقط در پوستری تبلیغاتی که از جانب شیائومی منتشر شده، دیده شده است. با توجه به اینکه نورپردازی عکس به گونه ای است که بخش عمده ای از بدنه گوشی در سایه قرار دارد، نمی توان به جزئیات طراحی ظاهری آن دست پیدا کرد. با این وجود در برخی از اخبار غیر رسمی به طراحی ظاهری گوشی Xiaomi 12S Ultra اشاره شده است. مطابق با این اخبار، این پرچم دار جدید شیائومی به یک ماژول دوربین بزرگ مستطیلی شکل مجهز است که بر روی آن سه سنسور عکس برداری قرار گرفته است.

با مشخصات گوشی جدید Xiaomi 12S Ultra بیشتر آشنا شوید: دوربین یک اینچی، تراشه پرچم دار و صفحه نمایش 120 هرتز

به احتمال قریب به یقین، لوگوی برند Leica در ماژول دوربین گوشی شیائومی 12S اولترا قرار خواهد گرفت. پنل جلویی این گوشی نیز محل قرارگیری صفحه نمایش است که حاشیه های اطراف آن بسیار باریک است و همانند دیگر گوشی های موجود در سری 12S، در قسمت میانی بالای آن یک punch-hole تعبیه شده است. سایر مشخصات این گوشی را بلستر IR، صدای هارمن کاردن، پورت شارژ USB Type-C و بدنه شیشه ای تشکیل می دهد.

مشخصات فنی

در ابتدا قرار بود تا شیائومی در گوشی 12S Ultra از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 استفاده کند. اما بنا به دلایلی تاریخ عرضه نهایی این گوشی به تعویق افتاد و در این فاصله، کوالکوم از نسل جدیدتر تراشه های خود نیز رونمایی کرده است. به همین دلیل اکنون شیائومی تصمیم دارد تا در گوشی جدید خود از تراشه پرچم دار Snapdragon 8+ Gen 1 بهره ببرد. این طور که به نظر می رسد در کنار این چیپست از 12 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز استفاده خواهد شد.

با مشخصات گوشی جدید Xiaomi 12S Ultra بیشتر آشنا شوید: دوربین یک اینچی، تراشه پرچم دار و صفحه نمایش 120 هرتز

اما صفحه نمایش گوشی شیائومی 12S Ultra از نوع LTPO AMOLED است و 6.73 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش از رزولوشن QHD+ و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می برد و تراکم 521 پیکسل به ازای هر اینچ را به ارمغان می آورد. ضمن اینکه در زیر پنل صفحه نمایش این گوشی، حسگر اثر انگشت آن قرار گرفته است.

مجهز بودن بودن به اسپیکرهای هارمن کاردن، وای فای 6E، بلوتوث 5.2 و سیستم عامل اندروید 12 با پوسته سفارشی سازی شده MIUI 13 سایر مشخصات گوشی Xiaomi 12S Ultra را تشکیل می دهند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که باتری به کار رفته در این گوشی 4800 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فست شارژ کابلی 67 وات، شارژ وایرلس 50 وات و شارژ وایرلس معکوس 10 وات پشتیبانی می کند.

دوربین

شیائومی تأکید کرده است که در گوشی 12S Ultra از سنسور جدید Sony IMX989 استفاده خواهد کرد که اولین سنسور 1 اینچی دوربین گوشی در دنیا است! این دوربین 50 مگاپیکسل رزولوشن دارد و طبق اخبار غیر رسمی قرار است در کنار از یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسل و یک لنز تله فوتوی 48 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 5 برابری استفاده شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 20 مگاپیکسلی خواهد بود.

با مشخصات گوشی جدید Xiaomi 12S Ultra بیشتر آشنا شوید: دوربین یک اینچی، تراشه پرچم دار و صفحه نمایش 120 هرتز

این تمام اطلاعاتی است که از منابع رسمی و غیر رسمی در رابطه با گوشی Xiaomi 12S Ultra منتشر شده است. ما صحت آنها را تأیید یا تکذیب نمی کنیم!

منبع: gizmochina