شیائومی تا به امروز سه مدل از گوشی های پرچم دار جدید خود را معرفی کرده بود. این گوشی ها شامل Xiaomi 12، Xiaomi 12 Pro و Xiaomi 12X می شوند. با این حال به نظر می رسد که شیائومی قصد دارد تا در آینده این خانواده را بزرگتر کند. شایعات زیادی مبنی بر عرضه گوشی Xiaomi 12 Ultra به گوش رسیده است؛ با این وجود به نظر می رسد که پیش از عرضه شدن این گوشی شیائومی، شاهد معرفی گوشی Xiaomi 12 Lite باشیم. اخیراً مشخصات این گوشی فاش شده است که در این بخش نگاهی به آنها می اندازیم.

مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12 Lite لو رفت!

آن طور که از نام این گوشی برداشت می شود، می توان آن را به عنوان جانشین گوشی های Mi 11 Lite 5G و 11 Lite 5G NE در نظر گرفت که در سال گذشته به بازار عرضه شده بودند. البته این گوشی نسبت به مدل 11 Lite 5G NE ارتقای چندانی پیدا نکرده و می توان این دو مدل را هم رده در نظر گرفت. پیش از این چند عکس از گوشی Xiaomi 12 Lite به صورت غیر رسمی منتشر شده بود که شباهت بالای این گوشی موبایل هوشمند به دیگر مدل های ارائه شده در خانواده شیائومی 12 را تأیید می کرد. همچنین در این عکس ها می توان کناره های خمیده این گوشی را مشاهده کرد (چیزی که در طراحی مدل 2021 این سری از گوشی های شیائومی دیده نمی شود).

مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12 Lite لو رفت!

گوشی شیائومی 12 لایت دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی FHD+ از نوع AMOLED است که نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز را ارائه می دهد. در این مورد این گوشی نسبت به مدل 11 Lite 5G NE (با صفحه نمایش 90 هرتزی) ارتقا پیدا کرده است. باتری این گوشی نیز نسبت به مدل های قبلی بزرگتر شده است. به طور دقیق تر باید گفت که در گوشی Xiaomi 12 Lite از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 67 واتی استفاده شده است. در حالی که مدل سال گذشته این گوشی به باتری 4250 میلی آمپر ساعتی با فست شارژ 33 واتی مجهز بوده است.
از جهات دیگر می توان گوشی شیائومی 12 لایت را همان مدل Xiaomi 11 Lite 5G NE دانست. در هر دوی این گوشی ها از تراشه اسنپ دراگون 778G استفاده شده است. همچنین این گوشی ها در دو نسخه با حافظه های رم 6 و 8 گیگابایت و حافظه های ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایت عرضه شده اند. ماژول دوربین سه گانه این گوشی ها نیز از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده اند.

مشخصات اصلی گوشی Xiaomi 12 Lite لو رفت!

سنسور اثر انگشت گوشی شیائومی 12 لایت در زیر صفحه نمایش آن تعبیه شده است و دیگر در آن خبری از سنسور اثر انگشت در کناره بدنه نیست. این مورد می تواند متناسب با سلیقه کاربر، یک قدم رو به جلو یا یک قدم رو به عقب تلقی شود! البته این گوشی در بخش دوربین سلفی نسبت به مدل سال قبل با عقب گرد مواجه شده است! چرا که در آن به جای دوربین 20 مگاپیکسلی، از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده شده است. در پایان لازم به ذکر است که گوشی Xiaomi 12 Lite همراه با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 ارائه می شود.

منبع: gsmarena