در ابتدای سال جاری بود که سامسونگ عرضه گوشی Galaxy S21 FE 5G با تراشه اگزینوس 2100 در هند انجام شد. اکنون مطابق با اخباری که بر روی وب سایت GalaxyClub.nl قرار گرفته، این شرکت کره ای قصد دارد تا نسخه 4G این گوشی را نیز به بازار عرضه کند. به نظر می رسد که زمان عرضه گوشی Galaxy S21 FE 4G نزدیک است؛ چرا که بر روی وب سایت رسمی سامسونگ در کشور هلند، یک صفحه پشتیبانی اختصاصی برای آن ایجاد شده است.

زمان عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 4G نزدیک است! مشخصات کلیدی این گوشی فاش شد

نسخه معمولی گوشی Galaxy S21 FE دارای مدل نامبر SM-G990B است. اما به تازگی یک مدل نامبر جدید با مقدار SM-G990B2 بر روی وب سایت سامسونگ در هلند دیده شده که به طور قطع متعلق به یکی از نسخه های دیگر این سری از گوشی ها خواهد بود.

علاوه بر این، مدل نامبر SM-G990B2 در پایگاه داده پلتفرم Bluetooth SIG هم دیده شده است. مطابق با لیست ارائه شده در این پلتفرم، این گوشی جدید از بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می کند. اطلاعات دیگری نیز از این گوشی فاش شده که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

زمان عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 4G نزدیک است! مشخصات کلیدی این گوشی فاش شد

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE از تراشه اسنپ دراگون 720G قدرت می گیرد و به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز است. این طور که در منابع غیر رسمی آمده، صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچی است و رزولوشن 1080x2340 پیکسل (معادل با Full HD+) را به ارمغان می آورد. دیگر مشخصات این گوشی جدید را سیستم عامل اندروید 12 و باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهند.

در رابطه با عکاسی، گوشی Galaxy S21 FE ممکن است به دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی مجهز باشد. همچنین دوربین سه گانه پشت آن را دو دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تشکیل می دهند. به جز تغییر در چیپست، احتمال تغییر سایر مشخصات این گوشی نسبت به نسخه 5G آن کم است. به این ترتیب به احتمال بسیار زیاد تغییر چندانی در طراحی ظاهری این گوشی نسبت به نسخه 5G مشاهده نخواهیم کرد.

زمان عرضه گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 4G نزدیک است! مشخصات کلیدی این گوشی فاش شد

هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ تصمیم گرفته تا نسخه 4G گوشی S21 FE را تولید کند! به خصوص اینکه قبلاً نسخه 5G آن را عرضه کرده که از فناوری جدیدتر و پیشرفته تری بهره می برد. اکنون تولید نسخه قدیمی تر 4G کمی غیر منتظره به نظر می رسد! شاید سامسونگ این گوشی را به عنوان جایگزین گوشی Galaxy S20 FE 4G در نظر دارد تا این خط تولید خود را نیز به روز رسانی کرده باشد. گوشی S20 FE 4G در اوکتبر سال 2020 به بازار عرضه شده و در آن از تراشه اگزینوس 990 استفاده شده بود. به هر حال سامسونگ نامی شناخته شده در بازار گوشی های میان رده و اقتصادی است و تصمیمات آن بر روی این بازار تأثیر مستقیم می گذارد. حال باید ببینیم که گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 4G چه جایگاهی در بازار گوشی های میان رده پیدا می کند و فروش قابل توجهی خواهد داشت یا خیر.

منبع: gizmochina