به نظر می رسد که سامسونگ به زودی یک عضو جدید از گوشی های میان رده سری A خود را با نام Galaxy A53 راهی بازار خواهد کرد. حدود یک ماهی بود که مشخصات این گوشی به صورت جسته و گریخته در فضای اینترنت منتشر شده بود؛ اکنون مشخصات کلیدی این گوشی بر روی وب سایت گیک بنچ قرار گرفته است. گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G با کد SM-A536U در گیک بنچ ثبت شده و از تراشه اگزینوس بهره می برد. بیایید نگاه دقیق تری به مشخصات این گوشی میان رده جدید سامسونگ داشته باشیم.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A53 بر روی گیک بنچ قرار گرفت

گوشی سامسونگ گلکسی A53 با اندروید 12 عرضه می شود

گوشی سامسونگ SM-A536U موفق به اخذ امتیاز 686 در بخش آزمایش های تک هسته ای گیک بنچ 5 و امتیاز 1874 در بخش آزمایش های چند هسته ای آن شده است. مطابق با اطلاعاتی که بر روی این وب سایت اعلام شده، این گوشی دارای حافظه رم 6 گیگابایت است و امکان اجرای جدیدترین سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید 12، بر روی آن وجود دارد. همچنین همانند دیگر گوشی های میان رده سامسونگ، در آن از رابط کاربری OneUI استفاده شده است.

گیک بنچ اعلام کرده که گوشی گلکسی A53 دارای پردازنده هشت هسته ای با کد s5e8825 خواهد بود. از طریق این کد می توان متوجه شد که تراشه به کار رفته در این گوشی، اگزینوس 1200 خواهد بود. پردازنده این تراشه دارای ساختار هسته 6 + 2 است؛ به این ترتیب که 6 هسته آن از فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 2 هسته دیگر از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برخوردار خواهند بود. ضمن اینکه در این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali G68 استفاده شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 با اندروید 12 عرضه می شود

همان طور که اشاره شد، تصاویر گوشی Galaxy A53 5G بیش از یک ماه است که به صورت غیر رسمی منتشر شده است. با توجه به این تصاویر می توان گفت که این گوشی از لحاظ ظاهری بسیار به مدل قبلی، یعنی گوشی Galaxy A52 شباهت دارد و تغییر چندانی نسبت به گذشته نکرده است. با این وجود ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش آن کاهش پیدا کرده که ظاهری مدرن و اسپورت به آن بخشیده است.

در گوشی گلکسی A53 از صفحه نمایش AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز استفاده شده است. انتظار می رود که این صفحه نمایش از رزولوشن فول اچ دی بهره ببرد و به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش مجهز باشد. همچنین این گوشی دارای دوربین چهارگانه با فلش LED است و ماژول دوربین آن به شکل مستطیل طراحی شده است. 
هنوز تاریخ دقیقی در رابطه با عرضه گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G به بازار اعلام نشده است. اما با توجه به اینکه مشخصات این گوشی بر روی وب سایت گیک بنچ قرار گرفته، می توان انتظار داشت که این گوشی به زودی و در ماه های ابتدایی سال 2022 به بازار عرضه شود. به هر حال سامسونگ سهم زیادی از بازار گوشی های میان رده را در اختیار دارد و با ارائه مدل های جدیدتر، قصد دارد تا جایگاه خود را در این بازار محکم تر از قبل کند.

منبع: mysmartprice