طی یک ماه گذشته موتورولا با رونمایی از چند دستگاه جدید در صدر اخبار دنیای تکنولوژی قرار گرفته است! به خصوص گوشی تاشوی Razr 2022 و گوشی موتورولا X30 Pro (به عنوان اولین گوشی مجهز به سنسور دوربین 200 مگاپیکسل در دنیا) حسابی مورد توجه قرار گرفته و نگاه ها را به سمت خود جذب کرده اند. در این میان اخباری در رابطه با رونمایی این شرکت از یک مدل اولترای جدید در سری Edge نیز منتشر شده است. مطابق با این اخبار، در آینده ای نه چندان دور شاهد عرضه گوشی موتورولا Edge 30 Ultra به بازار خواهیم بود.

مشخصات گوشی موتورولا Edge 30 اولترا در دسترس قرار گرفته است

ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای تکنولوژی، اخیراً ویدئویی را منتشر کرده که این طور که به نظر می رسد، ویدئوی معرفی گوشی موتورولا اج 30 اولترا است. در این ویدئو می توان طراحی ظاهری و برخی مشخصات فنی این گوشی را متوجه شد.

گوشی موتورولا Edge 30 اولترا طراحی ظاهری آشنایی دارد و لبه های صفحه نمایش آن خمیده هستند. همچنین یک پانچ هول در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش آن دیده می شود. ماژول دوربین پشت این گوشی نیز طراحی نسبتاً قابل توجهی دارد.

این طور که اعلام شده، صفحه نمایش خمیده این گوشی به پنل pOLED مجهز است و از نرخ نوسازی بالاتری نسبت به پنل های اولد پشتیبانی می کند. اما در این ویدئو به نرخ نوسازی دقیق این صفحه نمایش اشاره ای نشده است.

مشخصات گوشی موتورولا Edge 30 اولترا در دسترس قرار گرفته است

گوشی موتورولا اج 30 اولترا می تواند بعد از گوشی Moto X30 Pro، به دومین پرچم دار این شرکت تبدیل شود که در آن از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده شده است! در بخش سخت افزار داخلی نیز این گوشی به تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز است. تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 که در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 1 ارتقاء هایی داشته در گوشی های تاشوی جدید Razr 2022 و سامسونگ Galaxy Z Fold 4 هم مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر تراشه پرچم دار کوالکوم به شمار می آید. البته کوالکوم اعلام کرده است که به احتمال زیاد تا پایان سال 2022 تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 را نیز برای استفاده در گوشی های موبایل عرضه می کند. از این جهت پیش بینی می شود که اکثر گوشی های پرچم داری که در سال 2023 به بازار می آیند، به جای Snapdragon 8 Plus Gen 1، به تراشه نسل 2 مجهز باشند.

از دیگر مشخصات کلیدی گوشی موتورولا Edge 30 اولترا می توان به پشتیبانی از فناوری توربو شارژ با سرعت 125 وات اشاره کرد. مطابق با ادعای موتورولا، این گوشی با بهره بردن از این فناوری در عرض 7 دقیقه به طور کامل شارژ می شود! البته این ادعا باید در دنیای واقعی هم مورد آزمایش قرار گیرد و پیشنهاد می کنیم فعلاً زیاد روی صحت آن حساب نکنید!

مشخصات گوشی موتورولا Edge 30 اولترا در دسترس قرار گرفته است

با توجه به مشخصاتی که در بالا به آنها اشاره شد، از هم اکنون می توان موتورولا Edge 30 Ultra را یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال دانست! البته شرکت موتورولا هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این گوشی پرچم دار را اعلام نکرده است و برای اطلاع از این موضوع باید مدتی را منتظر بمانیم.

منبع: androidcentral