شرکت Hisense از جدیدترین ویدئو پروژکتور خود با نام Hisense Vidda C1 رونمایی کرده است. عرضه این دستگاه می تواند سروصدای زیادی را در بازار پروژکتورها به راه بیندازد! چرا که هایسنس ادعا کرده است که Vidda C1 اولین پروژکتور مولتی کالر با رزولوشن 4K در دنیا است!

اولین ویدئو پروژکتور مولتی کالر 4K دنیا توسط Hisense راهی بازار خواهد شد

بیایید با مشخصات اصلی این ویدئو پروژکتور بیشتر آشنا شویم. پروژکتور Hisense Vidda C1 قادر است تا محتوای تصویری را با شدت روشنایی 1350 لومن به نمایش بگذارد و محدوده رنگ غنی و گسترده ای را پوشش می دهد. به طور دقیق تر باید گفت که این دستگاه از محدوده رنگ 202% BT.709 پشتیبانی می کند و هر طیف رنگی را که در طبیعت مشاهده می کنید، به روی پرده نمایش شما می آورد! همچنین دقت رنگ این دستگاه برابر با E≈0.9△ است که فوق العاده به نظر می رسد! این پروژکتور از عمق رنگ 10 بیت نیز پشتیبانی می کند و بالاترین کیفیت رنگ را به ارمغان می آورد. این ویژگی ها سبب شده است تا تصاویر ارائه شده با ویدئو پروژکتور هایسنس Vidda C1 حالتی طبیعی داشته باشند و تماشای آنها به کاربر حس نشاط و شادابی بدهد. همچنین شما می توانید این پروژکتور را در حالت سینمایی مورد استفاده قرار دهید و از کیفیت رنگ سینماتیک آن بهره مند شوید.

از دیگر مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور Hisense Vidda C1 باید به پشتیبانی آن از نرخ نوسازی 240 هرتز اشاره کرد. این دستگاه از تکنولوژی ارتقای رفرش ریت MEMC بهره می برد و توانایی دیکود کردن HDR10+ را دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که نرخ نوسازی 240 هرتز فقط در زمان نمایش تصاویر فول اچ دی قابل دسترسی است. به این ترتیب اگر رزولوشن سیگنال های ورودی به این ویدئو پروژکتور 4K باشد، نرخ نوسازی آن از مقدار ذکر شده در این بخش پایین تر خواهد بود.

اولین ویدئو پروژکتور مولتی کالر 4K دنیا توسط Hisense راهی بازار خواهد شد

اگر به سخت افزار به کار رفته در داخل ویدئو پروژکتور Hisense Vidda C1 نگاهی بندازیم، متوجه می شویم که در آن از چیپست مدیاتک MT9669 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. این دستگاه به سنسورهای CMOS و ToF به صورت آنبورد مجهز است و توانایی جمع آوری اطلاعات محیط اطراف خود را دارد. سپس با بهره بردن از فناوری هوش مصنوعی، اطلاعات جمع آوری شده را تحلیل کرده و تصویر خروجی را به صورت اتوماتیک کالیبره می کند تا کاربر به بهترین تجربه بصری از تماشای تصاویر دست پیدا نماید. به عنوان مثال این پروژکتور می تواند برای فوکوس، تنظیم زاویه تصویر و سایز نمایش از قابلیت کالیبراسیون اتوماتیک متناسب با شرایط محیط استفاده کند.

شرکت Hisense اعلام کرده است که Vidda C1 قابلیت نمایش تصویر در سایز 80 تا 150 اینچ را دارد. پس می توان گفت که این  پروژکتور علاوه بر تماشای فیلم و سریال، می تواند برای گیمینگ در سایز بزرگ هم بسیار مناسب باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که این ویدئو پروژکتور مخصوص بازی دارای زمان تأخیر 12 میلی ثانیه است و از رفرش ریت 240 هرتز پشتیبانی می کند، انجام بازی با آن در سایز 150 اینچ می تواند کاملاً وسوسه کننده باشد! به طور کلی می توان گفت که ویدئو پروژکتور هایسنس Vidda C1 برای استفاده در اتاق های کوچک و نسبتاً متوسط مناسب است. شما می توانید این پروژکتور را بر روی میز تلویزیون در مقابل دیوار قرار دهید و به سایز تصویر به مراتب بزرگتری نسبت به یک تلویزیون هوشمند دست پیدا کنید.

اولین ویدئو پروژکتور مولتی کالر 4K دنیا توسط Hisense راهی بازار خواهد شد

در پایان به اسپیکرها می رسیم. ویدئو پروژکتور Hisense Vidda C1 به دو اسپیکر استریو به همراه دو اسپیکر 10 واتی بر روی بدنه خارجی مجهز است. این اسپیکرها از فناوری های Dolby Atmos و DTS Hi-Res پشتیبانی می کنند. پس اگر علاوه بر تصویرهای رنگارنگ و پر زرق و برق، صدای پرقدرت و شفاف نیز برایتان اهمیت دارد، Vidda C1 از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود!

صدای پخش شده با این پروژکتور حالت غوطه وری را برای کاربر به ارمغان می آورد و حس حضور در دنیای فیلم ها و بازی ها را به او می دهد.
در کل می توان مزایای خرید پروژکتور هایسنس Vidda C1 را به شکل زیر خلاصه کرد:

  • پشتیبانی از رزولوشن 4K به صورت طبیعی و پیش فرض
  • ارائه شدت روشنایی 1350 لومن
  • وزن سبک و قابل حمل بودن
  • قابلیت استفاده فوق العاده آسان حتی برای کاربران عادی و مبتدی
  • مجهز بودن به سیستم عامل اندروید 8.0 و بلوتوث 4.0
  • امکانات نصب کاربردی

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که منبع نوری ویدئو پروژکتور هایسنس Vidda C1 از نوع LED است و دوام و طول عمر فوق العاده بالایی دارد. به طور دقیق تر باید گفت که منبع نور LED این پروژکتور در حالت اکو تا 60000 ساعت هم عمر می کند و برای چندین سال به عملکرد بدون نقص خود ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که ویدئو پروژکتور هایسنس Vidda C1 به صورت رسمی از تاریخ 15 ژوئن به بازار می آید و قیمت ابتدایی آن 1051 دلار خواهد بود.

منبع: gizmochina