ایسوس همانند هر سال در مراسم CES 2023 نیز حضور پررنگی داشته است و در ابتدا به سراغ معرفی لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند خود رفته است. در این مقاله به جای پرداختن به جزئیات تک تک این لپ تاپ ها، قصد داریم تا مشخصاتی را که خریداران مدل های ROG در سال 2023 با آنها مواجه می شوند بررسی کنیم. همچنین به یکی از پیشرفته ترین لپ تاپ های ایسوس، Strix Scar 18، گذری خواهیم زد. با ما همراه باشید.

ایسوس برنامه های خود برای لپ تاپ های 2023 سری Strix را تشریح کرد؛ استفاده از قدرتمندترین محصولات اینتل، انویدیا و AMD

در نگاه اول، شباهت هایی میان مدل های 2023 با مدل های سال های پیش دیده می شود. به هر حال ایسوس به اندازه کافی آینده نگر بوده است تا طرح های فعلی خود را برای استفاده در سال های آینده نیز بهینه سازی کند و بتواند سایزهای نمایش مختلف را در آنها جای دهد. در حالی که لپ تاپ های 2023 از لحاظ ظاهری آشنا به نظر می رسند، اما خبرهای خوبی از داخل بدنه آنها به گوش می رسد.

پردازنده های نسل 13 اینتل و رایزن 7000 AMD، کارت گرافیک های انویدیا سری 40

همان طور که از ایسوس انتظار می رود، این شرکت از جدیدترین محصولات شرکت های اصلی دنیای قطعات کامپیوتر در لپ تاپ های گیمینگ جدید ROG استفاده کرده است. از اینتل، شاهد حضور پردازنده های نسل 13 در این لپ تاپ ها هستیم که شامل مدل رده بالای Core i9-13980HX هم می شود! همچنین پردازنده Ryzen 9 7945HX از برند AMD در این لپ تاپ ها استفاده می شود. ایسوس قصد دارد تا کارت گرافیک رده بالای RTX 4090 را هم در این لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند به کار برد.

به طور طبیعی سخت افزار داخلی رده بالا در مدل های پرچم دار منجر به بالا رفتن قیمت آنها نیز می شود. اما لپ تاپ های ROG 2023 ایسوس را می توان «بهترینِ بهترین ها» دانست! پس باید منتظر قیمت های سرسام آور آنها نیز باشیم! رده بالاترین مدل این سری را تصور کنید: پردازنده 24 هسته ای به همراه کارت گرافیک 175 واتی! این یعنی اوج تجربه گیمینگ!

پردازنده های نسل 13 اینتل و رایزن 7000 AMD، کارت گرافیک های انویدیا سری 40

صفحه نمایش با کیفیت و بزرگتر، بدون تأثیر بر روی سایز کلی دستگاه

به نظر می رسد که در سال 2023 خبر عرضه لپ تاپ های 18 اینچی مانند مدل Strix Scar 18 به بازار را خواهیم شنید! نکته جالب در این رابطه این است که با وجود بزرگتر شدن صفحه نمایش، لپ تاپ های جدید ایسوس در مقایسه با مدل های قدیمی تر 17 اینچی سایز بدنه بزرگتری ندارند.

ایسوس از قبل برای این افزایش اندازه صفحه نمایش برنامه داشته است و به همین دلیل شاسی بدنه متناسب با صفحه نمایش 18 اینچی را از قبل آماده کرده بوده است. در واقع ایسوس از بدنه یک لپ تاپ 17 اینچی استفاده و ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش آن را کمتر کرده است تا بتواند یک صفحه نمایش 18 اینچی را درون آن جای دهد. در این حالت نسبت تصویر برابر با 16:10 خواهد بود.

علاوه بر اندازه، ایسوس بر روی ارتقای کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ های گیمینگ 2023 خود هم برنامه ریزی کرده است. تمام مدل های Strix در سال 2023 به نمایشگر Nebula مجهزند و از مشخصاتی مانند زمان پاسخ دهی حداکثر 3 میلی ثانیه، میزان روشنایی حداقل 500nits و پوشش دهی 100 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 بهره می برند. در سال های گذشته برخی لپ تاپ های ایسوس به دلیل دقت رنگ نه چندان مناسب با انتقادهایی مواجه شده بودند. رفع این نقیصه قطعاً از جانب گیمرها و تولید کنندگان محتوا با استقبال مواجه خواهد شد.

صفحه نمایش با کیفیت و بزرگتر، بدون تأثیر بر روی سایز کلی دستگاه

بهبود سیستم خنک سازی با سه فن

ایسوس در لپ تاپ 2022 Flow X16 خود برای اولین بار از سیستم خنک سازی TriFan استفاده کرده بود و اکنون قصد دارد تا این سیستم را در مدل های 16 و 18 اینچیِ لپ تاپ های گیمینگ 2023 Strix مورد استفاده قرار دهد. این سیستم بر خلاف متد خنک سازی به کار رفته در اکثر لپ تاپ های گیمینگ فعلی، از سه فن به جای دو فن تشکیل شده است. مجهز بودن به هیت سینک عریض (به پهنای کل بدنه لپ تاپ) نیز به پربازده تر شدن سیستم خنک سازی این لپ تاپ ها کمک زیادی کرده است.

منبع: windowscentral