لپ تاپ Surface Laptop Go 2 به صورت رسمی برای پیش خرید در دسترس عموم قرار گرفته است و مایکروسافت اعلام کرده است که از تاریخ 7 ژوئن، این لپتاپ را برای خریداران ارسال خواهد کرد. این لپ تاپ نسبت به نسل قبلی با اندکی ارتقا مواجه شده و در آن از پردازنده Core i5 نسل 11 اینتل استفاده شده است. همچنین یک رنگ جدید به رنگ بندی جدید اضافه شده است.

مشخصات لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 به صورت رسمی اعلام شد

طراحی ظاهری Surface Laptop Go 2 مشابه با نمونه قبلی است. این دستگاه به صفحه نمایش لمسی 12.4 اینچی “PixelSense” مجهز است و بر روی نسخه مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی آن، یک حسگر اثر انگشت هم تعبیه شده است. بدنه این لپ تاپ نیز از تلفیقی از آلومینیوم و پلی کربنات ساخته شده است. همانند نسخه قبلی، این لپتاپ مایکروسافت  فاقد نور پس زمینه کیبورد یا قابلیت تشخیص چهره Windows Hello است؛ البته مایکروسافت اعلام کرده است که عملکرد وب کم Surface Laptop Go 2 در هنگام برقراری تماس های تصویری ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 به صورت رسمی اعلام شد

تغییرات مهم Surface Laptop Go 2 در بخش داخلی آن اتفاق افتاده است. مایکروسافت این لپ تاپ را در دسته دستگاه های “repair friendly” خود (مانند Surface Laptop Studio) قرار داده است. به این معنا که قطعات بیشتری از آن قابل جدا شدن و تعویض شدن هستند. این قطعات شامل کیبورد و تاچ پد، صفحه نمایش، باتری، کابل Surflink و حافظه SSD می شود.

مشخصات لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 به صورت رسمی اعلام شد

مایکروسافت در Surface Laptop Go 2 از پردازنده Intel Core i5-1135G7 استفاده کرده که پردازنده نسبتاً رده بالایی به شمار می آید؛ اما شاید برای جمعیت هدفی که این لپ تاپ برای آنها طراحی شده، کمی بیش از اندازه قدرتمند باشد! البته ارتقای پردازنده نسل 10 که در نسخه اول Laptop Go به کار رفته بود اتفاق خوبی است و باعث عملکرد گرافیکی بهتر و مصرف باتری بهینه تر دستگاه می شود.

لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 دارای 4 یا 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x است و در آن از 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD استفاده شده است. همچنین پردازش های گرافیکی این لپتاپ توسط پردازنده گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe انجام می شود. این لپ تاپ میان رده به یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، جک 3.5 میلی متری صدا و پورت Surface Connect هم مجهز است و از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 پشتیبانی می کند. سایر مشخصات این لپ تاپ جدید مایکروسافت را اسپیکرهای Omnisonic، وب کم 720p و شارژدهی باتری 13.5 ساعته تشکیل می دهند.

مشخصات لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 به صورت رسمی اعلام شد

مایکروسافت خاطر نشان کرده است که Surface Laptop Go 2 اولین لپ تاپ “Secured-Core PC” این شرکت در بازار است. به این معنا که این دستگاه امنیت بالاتری در سطح firmware دارد. این ویژگی برای کسب و کارهایی که امنیت اطلاعات برایشان اهمیت زیادی دارد، می تواند سودمند باشد.

به طرز کنجکاوی برانگیزی Surface Laptop Go 2 تنها دستگاه سری سرفیس است که مایکروسافت آن را در نیمه اول سال 2022 روانه بازار می کند. در سال های گذشته مایکروسافت چندین دستگاه سرفیس را تا اواخر بهار عرضه می کرد. اما امسال فقط شاهد بروز رسانی لپتاپ های سری Laptop Go بوده ایم.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت نسخه های مختلف لپ تاپ Surface Laptop Go 2 به این صورت است:

•    نسخه 4GB حافظه رم + 128GB حافظه SSD: 599 دلار

•    نسحه 8GB حافظه رم + 128GB حافظه SSD: 699 دلار

•    نسخه 8GB حافظه رم + 256GB حافظه SSD: 799 دلار

هر سه نسخه به پردازنده Core i5 اینتل (نسل 11) مجهز هستند.

منبع: windowscentral