پیش بینی می شود که سونی جدیدترین گوشی کامپکت خود را در پاییز سال جاری به بازار عرضه کند. این گوشی Xperia 5 IV نام دارد و به تازگی مشخصات آن در پایگاه داده FCC ثبت شده است. با بررسی این مشخصات می توان گفت که گوشی جدید سونی از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می کند و به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز است.

برخی مشخصات فنی گوشی سونی Xperia 5 IV در پایگاه داده FCC ثبت شده است

حدود چند ماه پیش بود که گوشی سونی Xperia 1 IV به بازار عرضه شد و توانست فیدبک خوبی از کاربران خود دریافت کند. اکنون طرفداران این برند ژاپنی منتظر هستند تا جانشین گوشی Xperia 5 III هم توسط این شرکت معرفی شود. این گوشی که به احتمال زیاد با نام Xperia 5 IV عرضه خواهد شد، از لحاظ سخت افزاری به طرز چشمگیری ارتقا پیدا می کند. البته هنوز مشخص نیست که سونی قصد دارد تا در این گوشی کامپکت خود از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 استفاده کند یا تراشه پرچمدار کوالکوم Snapdragon 8+ Gen 1. اما برخی مشخصات فنی این گوشی در وب سایت FCC لیست شده که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

ابعاد گوشی سونی Xperia 5 IV در پایگاه داده FCC با اعداد 155.74x67.1 میلی متر ثبت شده است. پس می توان گفت که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود کوچکتر است. ابعاد صفحه نمایش این گوشی نیز 153.5 میلی متر ثبت شده که معادل با 6 اینچ (0.1 اینچ کمتر از نسخه قبلی) است.

برخی مشخصات فنی گوشی سونی Xperia 5 IV در پایگاه داده FCC ثبت شده است

متأسفانه در لیست FCC به مشخصات دوربین یا قطعات سخت افزاری به کار رفته در گوشی سونی اکسپریا 5 IV اشاره ای نشده است. اما در این لیست نکاتی وجود دارد که می تواند طرفداران گوشی های کامپکت را تا حدود زیادی شگفت زده کند! همان طور که می دانید، گوشی های کامپکت کم کم در حال فراموشی هستند و معمولاً شرکت های تولید کننده گوشی اهمیت کمتری برای آنها قائل هستند. در این میان اضافه شدن ویژگی های جدید به یک نسخه کامپکت می تواند طرفداران این نوع گوشی ها را به آینده امیدوار کند!

اول اینکه ظاهراً سونی گوشی Xperia 5 IV را به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز کرده است که مطمئناً برای کاربرانی که برای استفاده از هدفون های وایرلس دچار تردید هستند، خبر خوشایندی است! ضمن اینکه پورت شارژ این گوشی USB-C است.

برخی مشخصات فنی گوشی سونی Xperia 5 IV در پایگاه داده FCC ثبت شده است

همچنین در این لیست ذکر شده که گوشی سونی اکسپریا 5 IV سرانجام از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می کند؛ قابلیتی که فقدان آن در نسل های قبلی این سری حسابی احساس می شد. گوشی کامپکت جدید سونی از استاندارد وای فای 6 و سیستم کارت خوان هوشمند RFID پشتیبانی می کند. البته این سیستم بیشتر در کشور ژاپن استفاده می شود و برای کاربران ژاپنی کاربرد دارد.

زمان عرضه گوشی سونی اکسپریا 5 IV هنوز نامشخص است و اطلاعاتی در این باره منتشر نشده است. با این حال درج مشخصات این گوشی در پایگاه داده FCC به معنای آن است که زمان زیادی تا عرضه آن به بازار باقی نمانده است.

منبع: notebookcheck.net