تبلت جدید برند ریلمی با نام Realme Pad X تا پایان ماه May به بازارهای کشور چین روانه خواهد شد. این اولین تبلتی است که با نام تجاری Realme به عنوان شرکت سازنده عرضه می شود. حدود چند روز پیش بود که این شرکت چینی به صورت رسمی از طراحی ظاهری این تبلت پرده برداشت. به تازگی این شرکت اطلاعات بیشتری از سایر مشخصات تبلت Realme Pad X منتشر کرده است. این اطلاعات شامل مشخصات فنی صفحه نمایش و باتری این دستگاه جدید می شود که در ادامه با هم به آنها نگاهی می اندازیم.

مشخصات باتری و صفحه نمایش تبلت Realme Pad X به صورت رسمی اعلام شد

مطابق با اطلاعاتی که به صورت رسمی از جانب مقامات شرکت Realme اعلام شده، تبلت Realme Pad X به یک باتری 8340 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. باتری این تبلت از طریق فناوری فست شارژ با توان 33 وات شارژ می شود. ریلمی ادعا کرده است که کاربران در طول هفته فقط یک بار به شارژ کردن این تبلت نیاز پیدا خواهند کرد. در واقع یک بار شارژ کامل باتری این تبلت، برای استفاده از آن به مدت یک هفته کافی خواهد بود. البته واضح است که این موضوع فقط در شرایطی امکان پذیر است که از تبلت خود با حداقل میزان امکانات استفاده کنید! پس به احتمال قریب به یقین، شارژدهی باتری تبلت Realme Pad X از میزان اعلام شده کمتر خواهد بود.

مشخصات باتری و صفحه نمایش تبلت Realme Pad X به صورت رسمی اعلام شد

در تیزر رسمی دیگری که منتشر شده، عنوان شده که دوربین جلوی تبلت Realme Pad X از قابلیتی مشابه با Center Stage اپل بهره می برد. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید باید بگوییم که این فناوری سبب می شود تا در طول برقراری تماس تصویری، سوژه همواره در مرکز تصویر قرار داده شود. Realme عنوان کرده است که نحوه عملکرد این ویژگی با آیپد اپل قابل مقایسه است و سعی شده تا از به روز ترین فناوری ها در این تبلت بهره برده شود.

البته بد نیست بدانید که Realme اولین تولید کننده تبلت های اندرویدی نیست که از این فناوری استفاده کرده است. چرا که پیش از این سامسونگ این فناوری را در تبلت های سری Galaxy Tab S8 که در اوایل سال جاری به بازار آمدند، مورد استفاده قرار داده بود.

مشخصات باتری و صفحه نمایش تبلت Realme Pad X به صورت رسمی اعلام شد

به مهم ترین بخش این خبر رسیدیم! تبلت Realme Pad X به صفحه نمایش 11 اینچی با رزولوشن 2K مجهز خواهد بود. این صفحه نمایش که در آن از پنل LCD استفاده شده، از یک حالت sunlight (نور خورشید) برخوردار است که در این حالت میزان روشنایی آن به حداکثر میزان ممکن می رسد. همچنین صفحه نمایش این تبلت موفق به اخذ گواهینامه TÜV Rheinland شده است. این گواهینامه به نمایشگرهایی اعطا می شود که از قابلیت فیلتر سخت افزاری نور آبی (نور مضر برای چشم انسان) برخوردار باشند.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت Realme Pad X دارای چهار اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی اتموس است و بر روی بدنه آن یک درگاه کارت حافظه MicroSD تعبیه شده است.

شرکت Realme هنوز به چیپست به کار رفته در این تبلت اشاره ای نکرده است. احتمالاً ظرف چند روز آینده این موضوع نیز مشخص خواهد شد!

منبع: gizmochina