در اوایل ماه سپتامبر 2021 (شهریور 1400) بود که اولین تصاویر از تبلت جدید سامسونگ با نام Galaxy Tab A8 2021 منتشر شد. اکنون در رابطه با مشخصات فنی این تبلت نیز اخباری اعلام شده که جزئیات بیشتری از آن را آشکار کرده و دید کاربران را نسبت به این تبلت بازتر می کند.

مشخصات تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8 2021 منتشر شد! اما زیاد هیجان زده نشوید!

این اخبار جدید بر روی وب سایت 91Mobiles منتشر شده است. مطابق با این اخبار، تبلت Galaxy Tab A8 2021 به عنوان جانشین تبلت Galaxy Tab A7 راهی بازار خواهد شد و پس از عرضه در دسته تبلت های میان رده قرار خواهد گرفت.

مشخصات تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8 2021 منتشر شد! اما زیاد هیجان زده نشوید!

سامسونگ در تبلت مدل Tab A8 2021 از پردازنده Unisoc استفاده کرده است. همچنین در این تبلت از 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم استفاده شده و از لحاظ میزان حافظه داخلی، این تبلت در چند نسخه مختلف عرضه خواهد شد. همچنین این تبلت جدید به صفحه نمایش 10.5 اینچی با وضوح تصویر WUXGA مجهز است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1920 x 1200 پیکسل و نرخ تازه سازی 60 هرتز است. با توجه به این مشخصات می توان تبلت گلکسی Tab A8 2021 را برای مصارف روزمره مانند انجام کارهای اداری یا برگزاری کلاس های آنلاین کاملاً مناسب دانست. اما نباید بر روی آن برای مشاهده فیلم با بالاترین کیفیت یا انجام بازی حساب باز کرد.

مجهز بودن به باتری 7040 میلی آمپر ساعتی یکی از نقاط قوت این تبلت به شمار می آید. اما سامسونگ ذکر نکرده که آیا امکان شارژ این باتری با فناوری فست شارژ وجود دارد یا خیر. با توجه به سابقه سامسونگ در تولید مدل های قبلی شامل Galaxy Tab S7 و Galaxy Tab S7 FE، به احتمال زیاد مدل جدید نیز فاقد قابلیت فست شارژ خواهد بود! سایر مشخصات فنی تبلت Galaxy Tab A8 2021 شامل مجهز بودن به پورت شارژ USB-C، جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر چهارگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos می شود.

از لحاظ طراحی ظاهری حرف زیادی نمی توان در رابطه با تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 2021 زد! عکس های منتشر شده از این تبلت یک تبلت فلزی را نشان می دهند که ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش آن به وضوح نسبت به گذشته بزرگتر شده اند و از این جهت می توان میان ظاهر این تبلت با مدل های بالا رده و گران قیمت موجود در بازار تمایز قایل شد! به احتمال بسیار زیاد، سامسونگ تبلت Tab A8 2021 را در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری راهی بازار خواهد کرد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت جدید سامسونگ احتمالاً فقط دارای یک دوربین پشت 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی خواهد بود که بر روی قاب قرار گرفته است. وب سایت 91Mobiles ادعا کرده که این تبلت به احتمال زیاد با قیمت حدود 260 دلار و در ماه اکتبر 2021 (مهر 1400) در خرده فروشی ها قابل تهیه خواهد بود. در مجموع با توجه به مشخصات تبلت Galaxy Tab A8 2021 طرفداران سامسونگ احتمالاً زیاد از عرضه آن هیجان زده نخواهند شد!

منبع: androidcentral