گوگل سال گذشته نسخه محبوب و پر طرفدار اندروید 12 را برای استفاده عموم در دسترس قرار داد. این سیستم عامل جدید از بسیاری جنبه ها نسبت به نسخه های قبلی ارتقا پیدا کرده و به همین دلیل توانسته به محبوبیت بالایی در نزد کاربران دستگاه های اندرویدی دست پیدا کند. اما شاید برایتان جالب باشد که در حال حاضر، اندروید 12 پر استفاده ترین نسخه اندروید در دنیا نیست! مطابق با نمودار توزیع اندروید در سال 2022، هم اکنون سیستم عامل اندروید 11 بیش از نسخه های دیگر، بر روی دستگاه های مختلف کاربران در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

پر استفاده ترین نسخه سیستم عامل اندروید در دنیا کدام است؟

به عنوان یادآوری باید به این نکته اشاره کنیم که گوگل سابقاً آمار مربوط به توزیع اندروید در دنیا را به صورت ماهانه به روز رسانی می کرد. این آمار مشخص می کرد که هر نسخه از سیستم عامل اندروید چه مقدار از سهم بازار را در اختیار خود دارد و به کارشناسان کمک می کرد تا زمان ارائه آپدیت نسخه های مختلف را بهتر ارزیابی کنند. اما گوگل آپدیت کردن این آمار را متوقف کرد و دیگر اطلاعات جدیدی را در این زمینه ارائه نداد. چرا که می شد از این اطلاعات برای مقایسه با اپل استفاده کرد. همچنین اپل می توانست از این اطلاعات برای تعیین استراتژی در زمینه آپدیت نسخه های مختلف iOS بهره ببرد.

پر استفاده ترین نسخه سیستم عامل اندروید در دنیا کدام است؟

اخیراً گوگل مجدداً آپدیت نمودار توزیع اندروید خود را آغاز کرده است؛ اما این بار این نمودار را در Android Studio آپلود کرده است. این نمودار در حال حاضر هر شش ماه یک بار آپدیت می شود و آخرین آپدیت آن مربوط به 9 ماه May می شود.

آن طور که در این نمودار جدید مشاهده می شود (مطابق با گزارشی که سایت 9to5Google ارائه داده)، در سال 2022 سیستم عامل اندروید 11 پر استفاده ترین نسخه اندروید در دنیا است و بر روی بیش از 28.3 درصد از دستگاه های اندرویدی اجرا می شود. پس از آن، سیستم عامل اندروید 10 قرار دارد که 23.9 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد.

پر استفاده ترین نسخه سیستم عامل اندروید در دنیا کدام است؟

در جایگاه سوم این لیست، سیستم عامل اندروید 9 (Pie) قرار دارد که 16.2 درصد از سهم این بازار به آن اختصاص یافته است. سیستم عامل اندروید 8 (Oreo) نیز در رتبه چهارم قرار دارد و درصد در اختیار داشتن سهم آن از بازار 11.6 درصد است. هر چه به سمت نسخه های قدیمی تر پیش می رویم، درصد استفاده از آنها نیز کمتر می شود که این موضوع البته منطقی نیز هست. چرا که اندروید هر ساله آپدیت می شود و نسخه جدید آن برای دستگاه های مختلف عرضه می شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران هر ساله استفاده از نسخه های قدیمی را کنار گذاشته و سیستم عامل دستگاه خود را به نسخه های جدیدتر به روز رسانی می کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که با عرضه اندروید 13 نیز این آمار پابرجا باقی می ماند یا به مرور اندروید 11 جایگاه خود را در صدر لیست پر استفاده ترین نسخه های اندروید از دست خواهد داد!

منبع: gizmochina