شرکت Poco خود را برای رونمایی از گوشی Poco F4 5G آماده می کند. اگرچه هنوز تاریخ رسمی عرضه این گوشی توسط پوکو اعلام نشده است، اما این شرکت تبلیغات برای آن را آغاز کرده است. در همین زمان، مشخصات این گوشی چند بار توسط چند منبع خبری مختلف لو رفته است و تقریباً چیز پنهانی اکنون در رابطه با آن وجود ندارد. اما یک خبر جدید دیگر در این میان خودنمایی می کند: احتمالاً همراه با این گوشی شاهد معرفی از مدل Poco F4 Pro 5G نیز خواهیم بود.

آیا شیائومی تولید گوشی Poco F4 Pro 5G با تراشه Dimensity 9000 و نمایشگر 2K AMOLED را کنسل کرده است؟

مطابق با گزارشی که بر روی وب سایت Xiaomiui منتشر شده، شیائومی به عنوان شرکت مادر برندهای Redmi و Poco تا همین اواخر در حال کار کردن بر روی تولید گوشی Poco F4 Pro 5G بوده است. اما به نظر می رسد که این شرکت در حال حاضر از عرضه این گوشی به بازار منصرف شده است. توجه داشته باشید که هنوز عکسی از این گوشی میان رده شیائومی منتشر نشده و عکسی که در بالا مشاهده می کنید متعلق به گوشی Redmi K50 Pro است.

برای کسانی که مطلع نیستند باید بگوییم که گوشی Poco F4 5G نسخه تغییر نام یافته Redmi K40S است که به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به جای سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. اگر کد MIUI را در نظر بگیریم، به طور مشابه گوشی Poco F4 Pro 5G نیز براساس گوشی Redmi K50 Pro طراحی شده و نسخه تغییر نام یافته این گوشی خواهد بود.

آیا شیائومی تولید گوشی Poco F4 Pro 5G با تراشه Dimensity 9000 و نمایشگر 2K AMOLED را کنسل کرده است؟

پس بیایید به مشخصات گوشی Redmi K50 Pro نگاهی بیندازیم. این گوشی که با نام کد ‘Matisse’ هم شناخته می شود، یکی از معدود گوشی های هوشمند مجهز به تراشه مدیاتک Dimensity 9000 است. همچنین این مدل یکی از معدود گوشی های میان رده رو به بالا است که به صفحه نمایش 2K AMOLED مجهز شده است. این گوشی حتی از فناوری دالبی ویژن هم پشتیبانی می کند.

وب سایت Xiaomiui خاطر نشان کرده است که شیائومی قصد داشته تا نسخه بیلد MIUI گوشی Poco F4 Pro 5G را تا تاریخ 19 آوریل ارائه دهد. اما الان که حدود دو ماه از این تاریخ می گذرد، هنوز نرم افزار خاصی برای این گوشی از جانب شیائومی معرفی نشده است. به همین دلیل این وب سایت معتقد است که به احتمال بسیار زیاد شیائومی تولید گوشی Poco F4 Pro 5G را کنسل کرده است.

آیا شیائومی تولید گوشی Poco F4 Pro 5G با تراشه Dimensity 9000 و نمایشگر 2K AMOLED را کنسل کرده است؟

با این حال بد نیست بدانید که در صفحه مربوط به معرفی گوشی Poco F4 5G، نام مدل F4 Pro 5G هم دیده می شود! البته شاید این یک اشتباه تایپی بوده است؛ چرا که هیچ مدرک معتبری برای اثبات عرضه این گوشی به بازار وجود ندارد! با این وجود اگر در رابطه با گوشی Poco F4 Pro 5G در آینده اطلاعاتی منتشر شد، ما آن را بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان بخش اخبار تکنولوژی پوشش خواهیم داد. اتفاقی که البته رخ دادن آن کمی بعید به نظر می رسد.

منبع: gizmochina