مایکروسافت در تاریخ 30 سپتامبر 2021 (8 مهر 1400) یک قابلیت جدید به نام Real-Time Call Quality Analytics (RTA) را به صورت نسخه پیش نمایش به اپلیکیشن تیمز اضافه کرده بود و حالا این قابلیت به صورت نسخه نهایی در اختیار کاربران قرار گرفته است. قابلیت RTA مجموعه متنوعی از اطلاعات را بررسی می کند و اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مدیران جلسات برگزار شده در تیمز می دهد. بر اساس این اطلاعات مدیران می توانند مشکلات رخ داده در حین برگزاری جلسات ویدئویی را به سرعت تشخیص داده و بلافاصله نسبت به رفع آنها اقدام کنند تا اختلالی در روند برگزاری جلسات رخ ندهد.

ابزار آنالیز جدید اپلیکیشن Teams امکان بررسی لحظه ای کیفیت تماس را به شما می دهد

مایکروسافت در پستی بر روی وب سایت خود به طور کامل درباره امکاناتی که قابلیت RTA ایجاد می کند، توضیح داده است. همچنین در این مطلب به مواردی مانند نحوه استفاده از این قابلیت، کارهایی که RTA قادر به انجام دادن «نیست» و نباید از آن انتظار داشت، دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده توسط آن و مباحث دیگر صحبت کرده است. ما در این بخش نکات کلیدی و برجسته پست مایکروسافت را به صورت خلاصه گردآوری کرده ایم. اگر می خواهید تا به طور کامل و همراه با جزئیات دقیق با قابلیت RTA در اپلیکیشن تیمز آشنا شوید، می توانید به لینک زیر در وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید:

ابزار آنالیز جدید اپلیکیشن Teams امکان بررسی لحظه ای کیفیت تماس را به شما می دهد

اما قابلیت RTA در اپلیکیشن مایکروسافت تیمز امکان آنالیز لحظه ای کدام اطلاعات را ایجاد کرده است:

* مشارکت کنندگان در جلسات ویدئویی آنلاین
* زمان ملحق شدن و خارج شدن افراد به جلسات
* اطلاعات کامل درباره کاربران و مشخصات سیستم آنها (شامل نام کاربری، آدرس IP، منطقه جغرافیایی، نوع دستگاه و سیستم عامل)
* دستگاه های مجهز به Microsoft Teams Room (شامل Surface Hub، Teams Display، Collaboration Bar و Microsoft Teams IP Phones)
* نوع اتصال (کابلی، از طریق وای فای، WWAN)، تغییرات در نوع اتصال حین برگزاری جلسه (کابلی به وای فای یا وای فای به WWAN)، تغییرات در آدرس آی پی کاربران در اثر تغییر نوع اتصال
* پارامترهای سنجش شبکه (شامل Jitter، Packet Loss و Round Trip Time)
* پارامترهای مربوط به زمینه های به اشتراک گذاری ویدئو، صدا و اپلیکیشن (شامل بیت ریت و فریم ریت)

ابزار آنالیز جدید اپلیکیشن Teams امکان بررسی لحظه ای کیفیت تماس را به شما می دهد

ابزار جدید در نیمه اول سال 2022 به صورت گسترده برای استفاده در سیستم های ابری دولتی آمریکا ارائه خواهد شد. در همین بازه زمانی تا زمان عرضه نسخه کامل این ابزار، انتظار می رود تا آپدیت هایی نیز برای آن ارائه شود و این قابلیت امکان مانیتور لحظه ای پارامترهای بیشتری را ایجاد کند. 

اپلیکیشن Microsoft Teams به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در زمینه برگزاری جلسات آنلاین و تماس های ویدئویی شناخته می شود و به همین دلیل مایکروسافت به طور منظم برای آن آپدیت هایی ارائه می دهد. قابلیت RTA امکانات جدید و کاربردی متنوعی را به این اپلیکیشن اضافه کرده و نقش زیادی در بالاتر رفتن کیفیت برگزاری جلسات خواهد داشت. به خصوص برای برگزاری جلسات آنلاین مهم و دولتی، این قابلیت کمک می کند تا اختلال های احتمالی در سریع ترین زمان شناسایی و برطرف شود تا جلسه بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شود.

منبع: windowscentral