به نظر می رسد که تلاش های مایکروسافت در ارتقای جایگاه مرورگر Edge نتیجه داده است! در حال حاضر (آوریل 2022) این مرورگر به دومین مرورگر پر استفاده بر روی کامپیوترهای رومیزی تبدیل شده و موفق شده تا بالاتر از Safari قرار بگیرد. مطابق با آماری که توسط وب سایت StatCounter ارائه شده، 9.65 درصد از کاربران کامپیوترهای رومیزی هم اکنون از مرورگر Edge استفاده می کنند که در مقایسه با آمار 9.61 درصدی از آن در ماه فوریه 2022، رشد داشته است. این در حالی است که میزان استفاده از Safari در همین بازه زمانی از 9.77 درصد به 9.57 درصد افت پیدا کرده و باعث شده تا Edge جایگاه این مرورگر را در لیست پر استفاده ترین مرورگرها در میان کاربران کامپیوترهای رومیزی تصاحب کند.

مایکروسافت Edge به دومین مرورگر پر استفاده در کامپیوترهای رومیزی تبدیل شده است

بسیاری از کارشناسان از سال گذشته پیش بینی می کردند که مرورگر Edge جایگاه Safari را تصاحب خواهد کرد. مرورگر مایکروسافت از زمان عرضه، رقیبی جدی برای مرورگر اپل به شمار می آمده و حالا به نظر می رسد که رقابت بین آنها داغ تر نیز شده است!

فاکتورهای متعددی در استقبال بیشتر کاربران از مرورگر Edge وجود داشته است. مایکروسافت در سال 2020 ساختار این مرورگر را به طور کامل تغییر داد و در آن از هسته کرومیوم استفاده کرد. به طوری که نسخه های جدید Edge به کلی با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر که می شناختیم، متفاوت هستند. البته درست است که نسخه های جدید Edge با نظرات مثبت فراوانی از جانب کاربران و کارشناسان مواجه شده اند؛ اما به نظر می رسد که هنوز زمان زیادی برای تبدیل شدن این مرورگر به «بهترین مرورگر برای کامپیوترهای رومیزی» نیاز باشد!

مایکروسافت Edge به دومین مرورگر پر استفاده در کامپیوترهای رومیزی تبدیل شده است

از دیگر فاکتورهای مؤثر در رواج استفاده از Edge، ویژگی های جدیدی است که مایکروسافت به آن اضافه کرده است. به طور مثال مایکروسافت این مرورگر را در زمینه خرید اینترنتی بهبود بخشیده و امکانات کاربردی برای پرداخت وجه و صرفه جویی در هزینه کاربران جهت خرید آنلاین را فراهم آورده است. همچنین مایکروسافت ابزارهای متعددی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب عرضه کرده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که عملکرد حالت IE (IE Mode) در نسخه های جدید Edge ارتقا پیدا کرده تا کاربرانی که به نسخه های قدیمی این مرورگر نیاز دارند، راحت تر بتوانند به نسخه مورد نظرشان سوئیچ کنند.

مرورگر Edge از جانب مایکروسافت به عنوان مرورگر پیش فرض سیستم عامل های ویندوز 11 و ویندوز 10 مورد استفاده قرار گرفته است. این دو سیستم عامل در مجموع بر روی 1.4 میلیارد دستگاه نصب هستند و کاربران بدون هیچ زحمتی به آن دسترسی دارند. این در حالی است که برای استفاده از سایر مرورگرها باید عملیات دانلود و نصب انجام شود که برای بسیاری از کاربران خانگی کاری پر زحمت به شمار می آید!

مایکروسافت Edge به دومین مرورگر پر استفاده در کامپیوترهای رومیزی تبدیل شده است

با وجود اینکه Edge توانسته Safari را کنار بزند، اما هنوز فاصله بسیار زیادی با Google Chrome دارد. مرورگر کروم توسط 67.29 درصد کاربران کامپیوترهای رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی این بازار را به طور کامل در سیطره خود دارد! فاصله بین مرورگرها در این لیست به گونه ای است که می توان از جایگاه مستحکم کروم در صدر آن طی ماه های آینده نیز اطمینان داشت.

منبع: windowscentral