برند Alienware که به عنوان زیر مجموعه ای از برند Dell شناخته می شود، اقدام به معرفی دو مانیتور گیمینگ جدید به نام های Alienware 25 و Alienware 27 کرده است. از میان این دو مانیتور، نسخه 27 اینچی برای گیمینگ حرفه ای طراحی شده و نسخه 25 اینچی را می توان برای اجرای بازی های جریان اصلی و مسابقه ای e-sports مناسب دانست. البته هیچ یک از این مانیتورها به پای لپ تاپ های مجهز به صفحه نمایش 480 هرتزی Alienware نمی رسند!

دو مانیتور گیمینگ جدید با سایزهای 25 و 27 اینچ و نرخ نوسازی حداکثر 360 هرتز توسط Alienware معرفی شدند

مانیتور Alienware 27 از رزولوشن Quad HD و نرخ نوسازی 240 هرتز به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند و رفرش ریت آن از قابلیت اورکلاک به 280 هرتز هم برخوردار است. این مانیتور با فناوری های AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync سازگار است و به طور رسمی از فناوری VESA Adaptive Sync پشتیبانی می کند. در این مانیتور از یک پنل Nano IPS با زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه استفاده شده است. این پنل محدوده رنگ 95% DCI-P3 را پوشش می دهد و علاوه بر گیمینگ، برای طراحی و تولید محتوا نیز کارایی دارد. ضمن اینکه مانیتور Alienware 27 از حالت Creator Mode هم از طریق OSD پشتیبانی می کند که دقت و کیفیت نمایش رنگ ها را به منظور تولید محتوا ارتقا می دهد. از دیگر ویژگی های این مانیتور رده بالا باید به سازگاری آن با DisplayHDR 600 اشاره کنیم که باعث بهبود میزان شفافیت تصاویر می شود.

دو مانیتور گیمینگ جدید با سایزهای 25 و 27 اینچ و نرخ نوسازی حداکثر 360 هرتز توسط Alienware معرفی شدند

از کیفیت عملکرد ایده آل پنل این مانیتور که بگذریم، باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه براساس زبان طراحی Legend 2.0 آلین ور طراحی شده است. بر این اساس این مانیتور از قابلیت هایی مانند تهویه هوای 360 درجه ای، مدیریت کابل ارتقا یافته و نورپردازی RGB بهره می برد. همچنین این مانیتور دارای قابلیت چرخش افقی و عمودی، تنظیم شیب صفحه نمایش و تغییر ارتفاع پایه است.

اما مانیتور Alienware 25 کمی میان رده تر است! این مانیتور از رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی تصویر 360 هرتز بهره می برد و از فناوری های AMD FreeSync Premium و VESA Adaptive Sync پشتیبانی می کند. همچنین این مانیتور دارای زمان پاسخ دهی 0.5 میلی ثانیه است و یک انتخاب ایده آل برای اجرای بازی های مسابقه ای و اکشن به حساب می آید. محدوده رنگ قابل پوشش دهی این مانیتور نیز 99% sRGB اعلام شده است. درست است که در حال حاظر مانیتورهای گیمینگ رده بالای زیادی مانند اولین مانیتور گیمینگ ایسوس و انویدیا دارای رفرش ریت 500 هرتز نیز در دنیا وجود دارد اما این مانیتور نیز میتواند نیازهای یک گیمر را به خوبی برآورده کند.

دو مانیتور گیمینگ جدید با سایزهای 25 و 27 اینچ و نرخ نوسازی حداکثر 360 هرتز توسط Alienware معرفی شدند

از لحاظ ظاهری، مانیتور Alienware 25 به یک پایه هشت ضلعی متفاوت با نسخه 27 اینچی مجهز است که فضای کمتری از میز را اشغال می کند. البته این مدل فاقد نورپردازی RGB است اما از ویژگی های تنظیم شیب صفحه نمایش، چرخش عمودی و افقی و تنظیم ارتفاع پایه بهره می برد. بر روی بدنه این مانیتور یک پایگاه نگهدارنده هدفون نیز تعبیه شده که از قابلیت تاشوندگی برخوردار است. مدل Alienware 27 نیز به این پایه مجهز است.

قیمت مانیتور آلین ور 25 برابر با 449.99 دلار و قیمت مانیتور آلین ور 27 برابر با 649.99 دلار اعلام شده است.

منبع: xda-developers